Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
21.11.2017 INTERVIEW
Louisiana, Instagram

Hvad tænker Louisiana om Instagram? + ufuldstændigt index

Louisiana er en af de mest succesfulde instagrammere blandt de danske kulturinstitutioner; 109.000 følger @louisianamuseum. Jeg har spurgt Thomas Bendix, kommunikationschef på Louisiana, om hvordan museet ser på og bruger instagram som kommunikations- og markedsføringskanal.

Nederst i artiklen er et ufuldstændigt index over danske kunstrelevante instagram accounts.

AF Torben Zenth

Er Instagram et vigtigt markedsførings-medie for Louisiana?


Man må næsten betragte Instagram i bredere perspektiv end markedsføring. Det er måske snarere rigtigt at se det som medie / kommunikationskanal, og vi fornemmer tydeligt, at det i stigende grad er med til at skabe interesse for et Louisiana-besøg – måske ikke mindst blandt en yngre målgruppe samt turister.

Med al respekt for vores egen indsats her og de mange følgere, vi efterhånden har fået (109.000) så ligger den helt store betydning jo i de tusindvis af billeder, som vores gæster hver måned tager og uploader på deres egne profiler og som likes og ses og kommenteres af deres respektive venner og følgere. Ofte er disse billeder jo tilmed ledsaget af beskrivelser af stedet, anbefalinger osv.

Er det noget i vægter når der skal afsættes markedsførings-ressourcer?
Vi bruger først og fremmest tid og tankekraft på det – heldigvis har vi jo en næsten uudtømmelig ”billedbank” af gode motiver at trække på i forhold til skiftende udstillinger og faste skud fra museet, parken, skiftende årstider mm. Men derfor skal der jo hele tiden findes nye vinkler osv. i forhold til posts. Og så bruger vi meget tid på at følge med i, hvad vores gæster skriver – Instagram er jo fuld af kommentarer og vi får faktisk mange henvendelser og spørgsmål her, som vi mener kræver svar og opfølgning.

Har i et koncept/nogen retningslinier i følger for jeres instagram account?
Vi har erfaringer for, hvad der virker og hvad, der ikke gør sig på mediet for os altså – og at det derfor er langt fra alt, der kan kommunikeres her. Vi har valgt at holde tekst udelukkende på engelsk og poster fx ikke om Louisianas mange aktiviteter, der enten foregår på dansk eller har en mere smal geografisk appel.

Man kan vel godt sige, at vi doserer vores opslag så nogle af dem i virkeligheden er henvendt til et globalt publikum, der måtte have interesse for de anvendte hashtags og som måske bliver nysgerrige på, hvad vi er for et sted (en del morer sig over / bliver forvirret over navnet og vil vide, hvordan det hænger sammen med staten Louisiana).

I denne forbindelse tænker vi ikke instagram, som noget der kan drive her og nu trafik, men noget der i høj grad formidler stemningen af Louisiana, holder interessen ved lige hos tidligere besøgende og kan stimulere dem, der planlægger at rejse til København. Bemærk også, at såvel Louisiana Butik som Louisiana Børnehus har egne og mere specifikt målrettede / fokuserede instagramprofiler. 

Hvordan ser du Instagram som markedsførings kanal de næste år frem?
Vi har endnu kun i beskeden grad brugt deciderede penge på mediet. Men det er meget muligt eller rettere højst sandsynligt, at vi må overveje dette om ikke så længe, efterhånden som Instagram udvikles og formentlig kommer til at minde mere om Facebook ift. reach, boost og annoncering. Og så er det selvfølgelig interessant at se om der opstår en form for mæthed ift. mediet eller et skift i, hvordan og hvor meget det bruges - og holde øje med, hvad det næste "store" så er.

Tak.

Ufuldstændigt index over danske kunstrelaterede instagram accounts 21. november 2017
Louisiana: 109.000
SMK: 39.700
ARoS: 38.400
V1 Gallery: 33.200
Artland: 29.000
Kopenhagen: 24.700
Arken: 21.200
Ordrupgaard: 20.700
Ny Carlsberg Glyptotek: 18.800
Brandts: 17.600
Gl Strand: 16.700
Kunsthal Charlottenborg: 16.600
Galleri Nicolai Wallner: 15.800
Martin Asbæk Gallery: 13.300
Thorvaldsens Museum: 12.100
Gallery Poulsen: 10.500
David Risley: 9.873
Galleri Bo Bjerggaard: 8.142
Nils Stærk: 6.712
Statens Kunstfond: 7.445
Den Frie Udstillingsbygning: 6.505
Galleri Benoni: 6.246
Kunstkritikk: 5.621
Horsens Kunstmuseum: 5.362
Magasinet Kunst: 3.942
Kunsthal Aarhus: 3.828
Cisternerne: 3.815
HEART: 2.901
Fotografisk Center: 2.699
Gether Contemporary: 2.313
Viborg Kunsthal: 1.957
KØS: 1.799
Overgaden: 1.643
Galleri Susanne Ottesen: 1.562
Gl. Holtegaard: 1.512
Toves: 1.500
Kunsthal 44 Moen: 1.449
Randers Kunstmuseum: 1.367
Holstebro Kunstmuseum: 1.190
Galerie Mikael Andersen: 1.187
Banja Ratnov: 1.154
Sorø Kunstmuseum: 1.112
Vermilion Sands: 950
Rønnebæksholm: 883
Munkeruphus: 734
Years: 662
Vejle Kunstmuseum: 535
OK Corral: 511
Kunsten.nu: 408
Kunstpakhuset Ikast: 239
Huset i Asnæs: 198

Skriv kommentar



Boesner
Spring Exhibition open call
Københavns Kunstskole
Skovsnogen 2017
Dockens Julemarked
Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
Artefact1
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net