Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
23.09.2018 REPORTAGE
Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Åbning af Motherload - Skovsnogen Deep Forest Artland

Efter to dage med massiv regn brød solen igennem den 8. september klokken 13.30 i Deep Forest Artland. Skovens diverse mylder af liv havde fået et chok. De gigantiske guldsmede og hestebremser fløj igen. Megadroner på jagt efter human fugt. Padder og tudser forsatte deres vandring i nålekvaset forbi de store klynger af svampe. Den massive betonklump af en bro ved åen var på nippet til at sejle væk. Moder jord viste sig med alt sin tydelige kraft og styrke, power to the land. Motherload.

200-300 mennesker havde trodset himmelens våde åbning og indtog Skovsnogens smalle sti, der bugter sig igennem de mangeartede biotoper. Forfattere, poeter, musikere, performere og en flok af makers havde endnu engang startet en ommodellering af det, der en gang var goldt hede land.

AF René Schmidt

Spejling af Billedhuggerhaven
I et hjørne af skoven der har plantagens karakter, startede Billedhuggerskolen på Charlottenborg få år tilbage en spejling af Billedehuggerhaven Charlottenborg. En forening af nuværende og gamle elever har overtaget matriklen og sat gang i et monumentalt eksperiment. Nyanlagte stier peger på den opvoksende have. En 5 m2 hype detaljeret supertynd fiberbetonafstøbning af en del af Charlottenborgbygningen - den tidligere botaniske have på Kongens Nytorv - er raffineret rejst i sit eget spejlingspunkt. Denne fremstår som en 3d scannet model uden bagside opretholdt af et stålstavær som dealer med tyngdekraften.  Adam Fenton, Siska Katrine Jørgensen, Franco Turchi, Anna Holmberg og Veronica Rigét er skulptørerne bag denne ytring. 

Som de siger; ”The curatorial theme for the 2018 exhibition at ‘Billedhuggerhaven Skovsnogen’ focuses on the idea of mirroring. Work that has taken place in the garden this year was done so to primarily make the garden in Skovsnogen more visually and conceptually linked to the sculpture garden in Copenhagen. Notions of placement and geographical location are emphasised in order to support the foundational concept of the sculpture garden in Skovsnogen: to reproduce the environment of the sculpture garden in Copenhagen, as an area for artistic production and a space to exhibit”

Næste stop Kirkegården
På en tavle i Skulpturkirkegården stå blandt andet:
”Vi bygger ruiner - Skulpturkirkegården er Skovsnogens drøm om den tilgroede romantisk have i form af en nedlagt kirkegård. Skulpturkirkegården rummer dog ikke kun skulpturer, men kunstværker skænket af professionelle kunstner fra nær og fjern." 

Adam Fentons grønne selvportrætsbyste i voks er uanseligt placeret i nåletræsskovbunden blandt unge graner. I form og gestik kunne det være et ungt portræt af for eksempel Lt-General Augustus Henry Lane-Fox Pitt Rivers. Portrættet af den vestlige mand som opdagelsesrejsende og imperialist der lader sig fordærve og sprænges af modernatur. Ingen ved hvad er vil ske, vil den frostsprænge, blive spist, smelte eller ja hvor ender moderniteten. På den anden side af kirkegårdsstien er vokset en kæmpestor åben monolitisk, konstruktivistisk, selvgenerende mineralstruktur op, rundt om vækster og andet i skovkirkegården. De knivskarpe aluminiumsprofilers kælne vokseværk taler sig ind i produktionsplantagens næsten etkimede slanke lige træstammer. Kontrol, vækst og det målbare verdenssyn, et kvadrofonisk BIM (digitale filformat - BygningsInformationsModellering).

Motherload
Motherload en tidsbegrænset udstilling i skoven er udviklet/kurateret af Anna Margrethe Pedersen og Ditte Soria. De siger bla; ”Det er tydeligt for os, at ”moderen” ikke har en fast rolle, men at hun optræder centralt eller i periferien af stort set alting. Moderskabet udgør et polyfonisk og ret gennemtrængende kor af stemmer...”  Motherload udstillingen har ryddet en parklignende struktur i underskoven i denne ellers så tilgroede del af Skovsnogen. Mellem de to indgange og scenen i centeret forgrener der sig små nyanlagte stier. Parken er yderligere afgrænset af 4 store bannere i hvert verdenshjørne ”Motherload manifest” syd-øst-nord-syd skabt af Jonathan Meese. Uddrag af tekst; ”Emma Peel_Moomin Motherz_Mutterz_ERZ_
Tarantula_Salz_Liebe_baby_erzland_Mutterz=Future”. Motherloadparkens to indgange er prydet af to værker, som er diametral modsatte i materialevalget: New Noveta, Vanix Vrizoil (performance-grøft) og Emma Sheridan, Master Baby statue i Portlandsten. På en tornado komprimeret af alverdens søjlemotiver, en uendelig oververdslig bevægelse bliver Master Babyen præsenteret i en kæmpe muslingeskal. Det er ikke Venus' fødsel tværtom, moderen er væk her er det den ny skabte fyldige genetik der præsenteres dekadent med en stiliseret ananas som pejlemærke. 

Et andet sted står Rasmus Røhlings værk Bertha Wegmann: Young Mother with a Child in a Garden (Blake’s Laocoön) i et grønt kommunalagtig parkskilt. Motivet er indstøb i epoxy og fremtræder semitransparent således, at bagsiden fremmaner en tegnet graffiti. Den unge moder har fået en tekstglorie, der starter med ordene: ” burn the fucking horse” og moder med barnet bliver omsluttet af (måske) slangen i paradiset. (Om Bertha; I 1877 modtog hun betydelig anerkendelse, da hun på Charlottenborgs forårsudstilling udstillede sit maleri: En enke med sit barn. I de følgende år modtog hun den Thorvaldsenske udstillingsmedalje og blev dermed som den første kvinde nogensinde valgt ind i Kunstakademiets plenarforsamling).

Rasmus Myrup, Homo Homo Sapiens (Paleolithic Partners). Graveret glas. Uddrag fra Myrups tekst Part of the Herd; ” The lands stretched endlessly in front of them. Under the blue, grey, red, yellow and black skies, browns, greens and bright sun glints in the meandering waters were taking turns to fill up Hee’s field of vision. Out where the land turned to sky or the sky to land, it all looked as flat, but closer towards Hee, the buckling curving features of the landscape were showing themselves. Soft rolling hills with low, lush, fresh, green fur covering the brown flesh of the earth. It was this green that had led them here. Traversing the plains, they were following the herd of reindeers…”

På en interaktiv scene på en orange ombetrukket jagtstol kan man opføre Lewis Teague Wright_MUD. Udrag; EXT. EARTH_The following conversation between the consciousness of mud exists on a scale humans cannot perceive. This short dialogue began at the formation of the earth, and ended as you began._Title card YEAR XXXX._MUD X._Position yourself, allow for the rivers to ponder your silt and rains to bustle your weight._MUD Y._Chattering roots to take hold._MUD X._Engulfing our first corpse._MUD Y._Light flickering our hide. Sped through the leaves, dancing its…

Uddrag af Saskia te Nicklin skilteskov; TRAPPED BY HAVING TOO MUCH_THATS AN ODD IDEA_DO YOU NEED DEEPER UNDERSTANDING_WE HAVE LITTLE WAY OF FIGURING IT OUT_AUTHENTIC PASSION_THATS THE COST OF SUCCESS...

Kristine Kemp, Matrikel Matricula. Fældet træ. (Uddrag fra Meyers Fremmedordbog Matricul(a), Matrikel; Fortegnelse over Ting af een Art, Jordernes ældre, nyere Skyldsætning (i Danmark af 1664, 1688 og 1844))

Andre værker; Hannah Heilmann, Mælkemor, Skyggefar og stedmoderblomster. Kjole i bomuld og mælkefibre, ruin med freskomalerier, stedmoderblomster_Ditte Soria, Foam Arisen. Papmaché og plastic (badekar og taburetter).Michala Paludan, uden titel. Puder (gigantiske multi graviditetspuder) Sara Deraedt, uden titel. Gynge (højt ophængt i kraftige kæder). Anna Margrethe Pedersen, Motherload. Stenmosaik, platform.

På Anna Margrethe Pedersens platform opførte Mathias Kryger en inciterende performance og Liv Sejrbo Lidegaard samt Maria Hesselager foretog oplæsninger.

Liv Sejrbo Lidegaard_Et krybbespil. Uddrag;
Jeg vil ikke skrive om barnet. Chokket og forløsningen, frygten og raseriet, hans små lyde. Frosten slipper akkurat så kommer den tilbage. Der er så langt, ikke til et gadehjørne i Berlin, men til det samfund vi er født ind i. Pengene hersker på deres ubønhørlige og uforudsigelige facon, knytter byerne sammen i stadig tættere, hastigere net. Andre steder er mere som overflødigt gods der smides overbord og langsomt synker til bunds. Irrelevant på samme måde, man står ved rælingen og ser det fortone sig i vandet. Mosset breder sig over terrassen…

Maria Hesselager_MAMAN. Uddrag;
Jeg fandt et billede af min mor, jeg ligner hende ikke. Alting falder sammen, det er den tvivl, der ikke skal have stemme. Det skrider indadtil, jeg hyperventilerer, jeg samler mig, jeg tager make-up på. Mascaraen får øjenvipperne til at klistre sammen. Hånden, håndvasken, det kølige porcelæn. Den første elsker drømmer om sex med 14 13 12årige piger, at komme ud over dem, give dem som de har fortjent, kneppe dem, vende dem, smadre dem, det kan man læse om i hans browser….  Jeg trækker vejret ind. Og holder det der mit hjerte i brystet - og pulsen - tager til, bliver hård…

At møde alle disse voldsomme og dog kærlige ytringer i en ”natur” vi selv har plantet sammen med 200 – 300 så diverse mennesker (landmanden, dagplejeren, kunstneren, politikeren, barnet osv.) blev en dyb oplevelse. Det var som at møde Enrico Dalgas i det antroprocæne, den ny menneskelige tidsalder, hvor mennesket påvirker naturen – og ikke omvendt. Kan vi modellere andet end os selv. Kan vi føde vor egen undergang. I en samtale med New Noveta om deres performance (Vanix Vrizoil) hørte undertegnede, at det der kunne ligne en makaber fødsel måske mere var en abort. Som om de havde sagt: The force of nature will prevail and we have to deside, are we nature or will we become the childless sluts of humanity.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Deep Forest Artland 8. september 2018 Foto: René Schmidt.

Skovsnogen, Motherload

Åbningen af Motherload på Skovsnogen - Deep Forest Artland 8. september 2018. Foto: René Schmidt.

Skriv kommentar



Havet sover ikke m natten - Martin Bigum på Charlotte Fogh Galllery
Kunsthøjskolen på Ærø
Boesner kunstnerartikler
Københavns Kunstskole
Kunstskolen Spektrum
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net