Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
25.05.2017 3PICKS

Maria Michailidou: Souvenir Series, 2013, dimensions variable, digital prints. Foto: Maria Michailidou.

3PICKS: Ulla Eriksen anbefaler udstillinger i uge 21

Ulla Eriksen har været 3 forskellige steder, hvor kunstnere inviterer os indenfor i deres hjem, for at se på kunst. Hun har været to steder i København og et i Athen. Ulla Eriksen er uddannet fra Gerrit Rietveld, Amsterdam i 2009 og arbejder ikke i noget fast medie, men for øjeblikket med tekst og skulptur.

“Jeg tænker på hvordan alting er en sammenvævning med noget andet, og at en forståelse af noget opstår i relation til det udenomliggende. Denne forestilling indeholder ideen om, at en hierarkisk sondring mellem subjekt og objekt er irrelevant fordi begge (og alt og alle, dyr og dufte, lyd og vaner) er og opererer i verden med en virke-ligehed og træder i betydning overfor hinanden i deres øjeblikkelige og faktiske kontekst. Det er den idé, jeg prøver at undersøge nærmere.”

Ulla Eriksen udstiller snart med sin kunstnergruppe, der ud over hende selv består af Alicja Bielawska og Morten Ernlund. Sammen skaber de for tiden værket Situation no.4 til gruppeudstillingen LANDSydhavn Station i København. Udstillingen kurateres af Heidi Hove.

AF Ulla Eriksen

Ulla Eriksen synes det er interessant få en fornemmelse for kunstnere og deres kunst, igennem samtale og muligheden for at se kunsten i kunstnerens eget hjem. Sådan kommer værket i en, muligvis mere, følbar og direkte erfaret kontekst, hvor kunstneres oeuvre in progress emmer omkring dem, som en forståelseskrog ind mod hvad det er de egentlig har gang i. Hun har besøgt nogle kunstnere i deres hjem, som hun har haft lidt eller mere kendskab til, og anvendt samtalen til at lære mere om deres arbejde. Det vil Ulla Eriksen og kunstnerne gerne med denne 3PICKS invitere til. Derfor kan du kontakte kunstnerne, som vil glæde sig til en samtale om kunst og hvad der ligger omkring.

 


Ronni Lykke Lauridsen,
Translation 1-4 (view hjemme hos Ronni), Olie på lærred, 80 x 120 cm, 2015, Foto: Ulla Eriksen.


RONNIS HJEM 
Adresse// skriv til email: ronni80lykke@gmail.com
Hjem til dig 1 
Ronni Lykke Lauridsen
22.05.2017 - 22.06.2017

Der er en form.
Først er den en snurrende snegleklump og bagefter knækker dens facon og knækker igen og igen.
Der er fire.
Den er den samme, og den er uddelegeret i andre udgaver af sig selv. Samtidigt. Ronni er sej. Han snakker sådan langsomt og kommer konstant med hverdagseksemplificeringer på det han fortæller om. På den måde handler det, om det det handler om, mens det også handler om noget andet. Det er ret praktisk, og det kan få et sjovt spor, som man kan sætte sig op på, eller man kan benytte det, hvis man reelt gerne vil forstå noget af det uforståelige, som rundtomssnak vha. det metaforiske greb kan sætte én tættere på.
Så vi snakker. Han siger at han godt kan lide at “finde på noget”, at han har en romantisk indbildningskraft, der går ud på at lave noget nyt, men det kan man alligevel aldrig og det gør man måske alligevel altid. Værket Ronni viser mig, har stor forankring i en (fix) idé, som nu bliver parret med en logisk slutningsrække. Han kan godt lide at have et meget konkret-fysisk udgangspunkt, som han trækker ud i en abstraktion. Så derfor bliver værket begge dele: både konkret og samtidigt abstrakt. Hans værk er en form, som først er formet i pap. Den er malet, og malingen er foldet rundt om sig selv i den næste udgave. Det giver en blød fornemmelse i mine haser at tænke på det sådan. Foldet maling. Den ene form er indeholdt i den anden. Han arbejder med materialets indbyggede mulighed og begrænsning, der som sagt har en logik, som derfor også kan afsløre hvor det vi ser på kommer fra. Således afmystificerer han kunstværket i sin praksis og gør det samtidigt virkeligt. 

Det er meget 1:1 siger han. Det er hvad det er, og jeg føler virkelig heller ikke der er noget fordækt, når jeg står der og kigger på de lyserøde spirallignende, måske lidt dna-inspirerede former. Det giver mening at tænke sådan. Dna-kæder i hver celle hos levende væsner er også potentialer og de specifikke aktiveringer af dem, har givet dem enten opgaven, at være en hjerte-celle, en øjen-celle, en fimrehårs-og-så-videre-celle. Jeg kan godt følge Ronnis logik og den der trang til at se på muligheder udfra noget givent. Jeg spørger hvorfor billedets baggrund er lysegult, og han siger, at han anser den for neutral, og derfor har han valgt den. Nå ok, tænker jeg, det er jo ikke ligefrem logisk hos mig, men ok.
Den lyserøde er derefter valgt på baggrund af den (neutrale) gule og det forstår jeg godt. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det med den gule, for han siger samtidig, at den æstetiske værdi som sådan er vigtig for ham, at billederne ville være flotte på en anden måde, hvis det ikke var netop de farver, de havde. Selvfølgeligt og fedt! Men det afhænger af så mange ting, om det er gult man en eller anden dag anser for neutralt startskud, tænker jeg. Det kan man diskutere med Ronni. Han har også nogle vildt fede sugerørs-skulpturer, der er sarte og dingelvorne og indbyder til samtale. Jeg anbefaler du kontakter Ronni Lykke Lauridsen.

Ronni Lykke Lauridsen er uddannet fra Malmö Kunstakademi i 2015. Han bor og arbejder i København

 


Maria Michailidou,
 Summer Cinema Posters, (view hjemme hos Maria), papir 1,10 x 2,40 cm, 2016 Foto: Ulla Eriksen

MARIAS HJEM 
Adresse// skriv til email: michailidou.info@gmail.com
Hjem til dig 2 
Maria Michailidou
www.mariamichailidou.com
22.05.2017 - 22.06.2017

-“This is something else” siger Maria. Hun viser mig de pink plakater.
Hun finder noget og derefter venter hun. Ofte er det sådan. Eller også har hun ventet, mens noget har ventet, og tid er gået. Maria er cool, hun er meget rolig og fast, og blid når hun støder ind i ting. Sådan starter værket for hende. Det handler ikke om at finde noget meget, meget særligt, det drejer sig mere om, at give noget rum, som hun siger -“About to give it space so that it can become more what it already is” At genkende noget indeni, noget som hele tiden er tilstede, men ikke nødvendigvis er bevidst. For det er almindeligt. Alle kan genkende de samme ting, og det går ikke ud på at finde noget unikt, siger hun.
Jeg tror hendes teknik er, at synke ned og finde den tidslighed, som det poetiske bliver synligt eller mærkbart i. Hun går ind på det fundnes præmis og puls, og så venter hun. Hun fortæller mig, om noget hun læste et sted i dag, som hun godt kan lide -“Art is what things feel”.
For de er ikke døde, eller dækket af støv og Marias vej krydser deres, og så tror jeg egentlig bare de nyder hinandens selskab lidt.
Jeg kigger på de pink plakater, som måske egentlig er ikke-plakater, og det slår mig hvordan de kan ses som vinduer af tid.Som også er ikke-plakater, for det der var på dem er væk og de er blevet til vinduer af tid. Altså det er jo almindeligt: sol bleger papir. Værket jeg ser på hedder Summer Cinema Posters.
Årets open air bif-sæson blev forbi, og personalet tager både plakaterne og glasset i montrene ned. De cherise-blegede ark er insektvingesarte, for næste nat kommer der grafitti-poesi med vigtige budskaber, som i farten ikke kigger hvor de sætter sig, og derfor godt kan virke lidt bombastiske på de rosa-pink ark. Maria tog dem med. Jeg kan ikke se farven nøjagtigt. Der er mange nuancer og de durver også lidt i kanten grundet en eller anden forskubbelse. Det ved man jo ikke hvorfor, men der er altid gode forklaringer. Maria taler også med folk, så hun kender faktisk tit noget til tingenes sammenhænge. Og hun lytter.
En anden del af hendes praksis er knyttet til ord, som hun skriver ned. Hun fortæller at det starter som en drøm, en længsel, en vrede fordi noget hun har læst eller hørt har tricket en tanke, som hun ikke kan få helt fat omkring. Hun undersøger tanken, mens hånden skriver. Det sker automatisk. Hånden skriver, og nogle gange bliver det en sætning og andre gange mange sider. Det ved man først til sidst. Ligesom alting faktisk tager tid og tager sol og nat -og så videre. Det kan du snakke med Maria Michailidou om, og det anbefaler jeg virkelig, at du gør. Hun bor ved Exarchia Square i det centrale Athen. Derfra kan mange ting ske. 

Maria Michailidou er uddannet fra Gerrit Rietveld, i Amsterdam i 2009. Hun bor og arbejder i Athen. 

 


Barbara Amalie Skovmand Thomsen
, Solopgang (Sunrise) 23.10.2016, 40° 37' 51" N 14° 36' 1" Ø, digital fil, 2016. (skærm)Foto: Ulla Eriksen

BARBARAS HJEM 
Adresse// skriv til email: tilbarbara@gmail.com
Hjem til dig 3 
Barbara Amalie Skovmand Thomsen
www.barbaraskovmand.com
22.05.2017 - 22.06.2017

Solen er her. Det handler igen om solen. Det drejer sig om den, og drejer sig om at sætte noget i stedet for den, som et direkte billedligt forsøg på, at integrere solen og symbolet, samtidig med at solen er symbolet. Det krøller lidt, men det er kun godt. Barbara vil gerne nærmere naturen. Den er overalt, men også svær at smelte sammen med, det er det, hun prøver på, igen og igen. Værket jeg ser, er nummer tre i en række og hun har allerede lavet en nummer fire også. Hun har været ude ved havet igen og hun står ved sin solopgang. Hun er er ude på at indoptage steder, og vil gerne selv derud af så mange grunde, men i hvert fald sådan at hun på en direkte, erfaret måde kan undersøge, hvad solen betyder for hende. Hun bliver selv til et punkt, lige dér - hun bliver til et punkt som solen suges ned i. Hun forbinder sig samtidigt bagud i tid, til alle de mennesker der også har dyrket solen i tidens gang. Hun siger, at denne tanke om historisk forankring giver et andet og behageligt rum at tænke sig ind i -“Man er ikke en enlig partikel, men en del af den fortælling, hvor mennesker igennem tusinder af år har dyrket solen med ritualer og sansning”.
For solen står for hende som et stærkt symbol og er gennemgående i menneskets historie. Det er en rar tanke synes jeg også.
Prik -den sidder der og luner os og virker ret tålmodig. Jeg kigger på billedet igen. Barbara vil gerne gøre det flot. Hun kalder det appetitligt. I sit billedlige udtryk stræber hun efter en type perfektion, samtidig med at hun er søgende, siger hun. Kombinationen er ment som en sprække beskueren kan være i, en sprække man kan mærke skrøbeligheden fra. Jeg synes jeg mærker humor. I hvert fald hvis jeg forestiller mig selv stående der. Pinup-pigens positur og den opdagelsesrejsende, som værkets titel henviser til at hun også er, synes jeg er modstridende. Hvad sker der lige der? Jeg begynder at digte behind-the-scenes agtige historier om gear og sved, og sådan bliver jeg øm og smilende over billedet jeg ser. Egentligt er det ret så glansbilled-glat, når jeg kigger på det først. Hun leger med klichéer.
-“I was here” siger Barbara om titlens nøjagtighed i forhold til sted. Hun besøger stederne som en slags eksistentiel hævdelse: Jeg var her, derfor findes jeg. Jeg tænker på dét der med at høre til i virkeligheden! Barbara er vildt god til at gå med på ideer om virkeligheden, eller (virkeligheds)konstruktioner, som måske er en kliché i vores hoveder eller måske er virkelig eller begge dele. Måske er der ting, man kun kan digte sammen? Jeg vil anbefale at du sætter dig i kontakt med Barbara Amalie Skovmand Thomsen.

Barbara Amalie Skovmand Thomsen er uddannet fra Sandberg Institute, Amsterdan i 2011. Hun bor og arbjeder i København.

Skriv kommentar



Kunstskolen Spektrum
Københavns Kunstskole
Kunsthøjskolen på Ærø
Artefact1
Boesner
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net