Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
22.08.2017 3PICKS
Anna Samsøe: Undead Breath,2017. C4 projects

Anna Samsøe: Undead Breath, 2017. Foto: Anna Samsøe.

3PICKS: Ragnhild May anbefaler udstillinger i uge 34

Denne uge anbefaler Ragnhild May tre udstillinger som alle befinder sig i København. Hun anbefaler Anna Samsøes soloudstilling Undead Breath på c4 projects, samt gruppeudstillingen I would prefer not to på meter og Henriette Heise, A theory of colours of 2017, explained på Hejserummet Projektrum. Ragnhild May arbejder som kunstner og komponist og beskæftiger sig med skulptur, installation, performance og lydkunst. Hun er uddannet i billedkunst fra Det Jyske Kunstakademi, Akademie der Bildende Künste Wien og i lydkunst/musik fra Bard College New York.

”Med udgangspunkt i en praksis der befinder sig i krydsfeltet mellem performance og lydkunst, søger jeg gennem mit arbejde at afsøge nye måder at arbejde med lyd på, samt at udvide grænsefeltet mellem visuel kunst og musik.”

Ragnhild May er aktuel med en performance i samarbejde med Kristoffer Raasted til Art Week på Copenhagen Contemporary den 28. august.
Den 29. september 2017 åbner Vindspejlet på Ofelia Plads, en lydmobile, som er et samarbejde mellem Ragnhild May og Ea Borre.


Se mere her: www.ragnhildmay.com

3PICKS programmet er tilrettelagt af Meise Fabricius.

AF Ragnhild May


Anna Samsøe: Undead Breath, 2017. Foto: C4 projects/Anna Samsøe

C4 PROJECTS
Undead Breath

Anna Samsøe
19.08.2017 - 03.09.2017

Anna Samsøe installation Undead Breath på c4 projects er et værk bestående af keramiske skulpturer, hvoraf nogle af keramiske objekter fungerer som højtalere og afspiller et lydspor, der som tager udgangspunkt i en 4000 år gammel sang fra Rig Veda. Anna Samsøe har desuden skrevet et essay som del af udstillingen.

Undead Breath er et udstilling der finder sin inspiration i det mytologiske,  keramikken, der som materiale er oldtidig og Rig Veda, som er en indisk samling af sanskrit sange og er en af hinduismens kanoniserede tekster. Det mytologiske og nærmest new-age agtige, skaber i Undead Breath som et science fiction univers. 

”Jeg ligger i min seng, strækker mine ben, men mine ben er forandret og slanger sig ned langs kanten som en reptil hale. Derefter åbner sig et helt nyt univers. Mine øjenlåg er tørre som sten og jeg ser ud gennem en sprække. Alt er anderledes gulligt.
Jeg åbner munden for at råbe, men kun en hvid støj kommer ud. Jeg råber højere, men lydniveauet stiger ikke. Lyden der kommer ud er også underlig. Først som en døv der synger – krampende uregerlige lyde. Men efter lidt tid da jeg prøver at slappe af ændrer lyden sig til en tør støj og støjen tager langsomt form til en lille piges barne-hvisken. Det føles først som om noget andet har bosat sig i mig men der er noget genkendeligt ved stemmen. Den lille pige er mig.
Lydende bliver systematiseret – med vekslende over- og undertryk fra de luftsvingninger der lyder dybt fra min hals. Og langsomt udvikler hvisken sig til en mere melodisk stille sang” 

-Anna Samsøe


Hermann Melville: Bartleby the Scrivener, 2017, udgivet af KLD Repro til udstillingen I would prefer not to på meter. Foto: Ragnhild May

METER
I would prefer not to
Anu Ramdas, Eva Koch, Trine Mee Sook Gleerup, Jan Bäcklund, Kristoffer Ørum, Marie Koch Kjærgaard, Peter Birkholm, Johanne Skovbo Lasgaard, Andreas Albrectsen, Marie Thams, Hour Projects, Herman Melville and KLD Repro
19.08.2017 - 09.12.2017

I would prefer not to er en gruppeudstilling på udstillingsstedet meter. Udstillingen fokuserer på tid og dets betydning som handelsvare i en vestlig politisk diskurs. Desuden ændrer udstillingen sig selv over tid, og der tilføjes, ændres og fjernes værker i løbet af udstillingsperioden.

”We turn to art and artists as our companions in this conversation because art is both praised and criticized for being without use value. Marie. Gellert. Jensen. It seems to be a phenomenon that escapes logic and evades conventional measures of value. It is both essential to a society and unnecessary. It can be sold at astronomical prizes and escape economic circulation. Art is paradoxical – a cliché, no doubt – but still a valid observation. It has the potential of being a waste of time, of money or some other form of excess. For this exhibition we have invited a group of artists not because they necessarily escape economic circulation, but because there are elements within their practice, their work process or the art itself that escapes and challenges an economic sense of time”


Henriette Heise: A Theory of Colours of 2017, explained, 2017. Foto: Hejserummet

HEJSERUMMET
A theory of colours of 2017, explained
Henriette Heise
18.08.2017– 09.09.2017 

Henriette Heises soloudstilling i Hejserummet , A theory of colours of 2017, explained, er et vægmaleri som tager sit udgangspunkt i en Heises forslag til en farvelære. Farvelæren består af fire tekniske farver, som er kvalificerede i kraft af deres funktioner. 

”To chromakeyfarver, en blå og en grøn, og to tavlelakker, en sort og en grøn. Når chromakeymaling og tavlelak blandes opstår der et spektrum af farver, der ikke har den samme funktionelle selvsikkerhed som farvelærens fire grundfarver”

De let genkendelige farver i Heises farvelære er brugt til at skabe et vægmaleri af digitalt genereret lensflare.

I Kunstnerhuset Classensgade 7, er der i samme periode udstillet Hannah Heilmann og Finn Naur Petersens duoudstilling Sjæl som værer i samme periode. Begge udstillinger er arrangeret af Melou Vanggård. 

Skriv kommentar



Kunstskolen Spektrum
artefact
Boesner
Kunsthøjskolen på Ærø
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net