Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
21.02.2017 3PICKS
Pia Pedersen, Skovsnogen

Pia Pedersen: Løs Lyd, 2016, aluminium. Foto: Pia Nygaard.

3PICKS: Pia Pedersen anbefaler udstillinger i uge 8

Pia Pedersen er diplomastuderende på 5. år på Akademie Der Bildenden Künste Wien. P.t. er hun bosat i Viborg i forbindelse med et praktikforløb hos billedhuggeren René Schmidt.
I sin kunstneriske praksis undersøger hun forskellige materialer og teknikker. Ofte med nogle meget organiske skulpturer, tegninger og installationer til følge. For tiden undersøger hun hvad der sker når man sammensætter enkle håndarbejdsteknikker med tynde aluminiumsplader, brugt fiskenet og tov fra en kutter.

Hendes værk Løs Lyd er at finde i Skovsnogen - Deep Forest Artland. Værket er en del af hendes serie om instrumentale skulpturer; hvor Pia Pedersen undersøger lyd i relation til form. Projektet opstod ud fra en gammel drøm, om at kunne spille et instrument. Men med visheden om at det ville tage for lang tid at lære et rigtigt instrument, har hun i stedet valgt at trække lyd ind i sit skulpturelle univers. For tiden arbejder hun på den næste del i serien, som skal udstilles på Galleri Fisk, i Bergen til April.
Se mere her: skovsnogen.dk pedersenpia.blogspot.dk.
Eller følg med på instagram @pia_pan

3PICKS er kurateret af Meise Fabricius.

AF Pia Pedersen


Kunstnerinitiativet MIKC, Miniature (Crimp) (Installation view), 2016, Viborg Kunsthal. Foto: Pia Nygaard

VIBORG KUNSTHAL
Riddergade 8, 8800 Viborg, www.viborgkunsthal.viborg.dk
Miniature (CRIMP)
Kunstner initativet MIKC, Bestående af: Ad de Laat, Joan Ederveen, Viktoria Gudnadóttir, Wanda Schaap, Ton Duivenvoorden, Clau-dia Arns, Anke van den Borne, Frans Baake, Janneke Kornet, Bert Meinen, John Brunink, Ricardo Liong-A-Kong, Harma Heun, Arthur Stam, Gert Gortemaker, Gabriella Banegas, Laurens Kolks, Henk Oelen, Kris Linders, Mariet Of-fermans, Pier van Dijk, Fiona Rijpkema, Eibert Jonker, Margreet Hajee, Lisa Sebestikova, Marloes Staal, Ria Wesse-ling, Fenneke ten Thij, Fersen und Weissköppel, Karl-Heinz Mauermann, Anja Cohen, Ad Hoc collectief, Myriam Knol, Martine Berkenbosch, Eva Bullens, Gertie van Nuenen, Anita Boer, Rob von Piekartz, Hans van Lunteren, Celleke Heemskerk, Philip Ultee, Hajo Berkhout, Inge Witvers, Bertine Bosch, Kees Bierman, Inge Schenke, Liesbeth Bitter, Esther te Brake, Susan Leask, Justine van der Noordaa, Maria Birnbaum, Emmy Bergsma, Jacomijn Schellevis, Timo Hofacker, Silvia Doreleijers, Mieke Hendriks, Veronica Haarsma, Ilona Dekker, Miranda Lonink, Eva Mez, Ienke Ka-stelein, Marina Weddeling, Floor Nijdeken
02.12.2015-05.03.2017

Der står seks borde de går mig næsten til skulderhøjde; Postkasserøde bukke, med et metalgitter som bordplade. Herpå er de 63 værker placeret. Hver miniature måler 14x14x14 cm og skal betragtes som et kunstværk i sig selv. 

Forskellige værker drager mine øjne til sig og leder mig rundt. Jeg ender med at gå flere gange rundt om bordene, mens jeg opdager nye ting. 

En betonring med pigge indvendig, får mig til at tænke på et armbånd som et torturredskab. Tænk hvis det var mode. Jeg ville nødig eje sådan et. Længere henne står en pink kanin, hvis overflade er dækket med pigge. Sådan har jeg det også nogen gange. Sød og ufarlig, men samtidig total badass, ninja style.

Andre værker har et mere hjemligt tema; en stak sammenfoldet tøj, en skjorte i beton, to kufferter syet af gamle broderier. Det giver mig lyst til at sy gamle broderier, på min trolley. Så er den også til at genkende i lufthavnen.

 


Martin Erik Andersen, René Schmidt, Vinyl Terror & Horror, ANGER (installation view), Horsens Kunstmuseum, 2017. Foto: Erik Wøldike 

HORSENS KUNSTMUSEUM
Carolinelundvej 2, 8700 Horsens, www.horsenskunstmuseum.dk
ANGER
Martin Erik Andersen, René Schmidt og kunstnerduoen Vinyl Terror & Horror
04.02.2017-28.05.2017

Det første jeg ser er ANGER, skrevet over indgangen til udstillingen. Det engelske ord for vrede, og den 6. af de Syv Dødssynder. Kristendommen har lært os, vi ikke må lade vreden tage over, for så ender vi i den evige skærsild. Gud er forsvundet ud af min verden, men ikke vreden. 

Først i udstillingen, er der et kæmpe mandeansigt, støbt i beton, med en overflade af leca kugler. Ansigtet har tomme øjne (der er ingen øjenæbler), og let åben mund. Jeg kommer til at tænke på mænd der kalder kvinder for piger: Hvor svært jeg af og til har det, med at tage mig selv seriøst, når omverdenen ikke synes at gøre det. Jeg hører mig selv og ældre kvinder jeg spejler mig i,  omtalt som piger, som 10 årige. Så ulmer vreden, for ord er vigtige.

På skift går Vinyl Terror & Horror’s installationer i gang. De forundrer mig hver gang. Grammofonpladen der bliver forstyrret af  underboen, som vredt banker kosteskaftet op i loftet, indtil musikken stopper, får mig til at smile og smågrine. Det fremkalder barndomsminder om Krumme filmene og at være 11 år.


Pipaluk Lake, 
Cirkular 1, 2016, glas med metalforbindelse og emailjering, 48 cm (længde), museets faste samling, Holstebro Kunstmuseum, 2016. Foto: Pia Nygaard

HOLSTEBRO KUNSTMUSEUM
Museumsvej 2A, 7500 Holstebro, www.holstebrokunstmuseum.dk
Uddrag af den faste samling
Pipaluk Lake, Inge Lise Westman

Holstebro Kunstmuseum deltager også i De Syv Dødssynder, med udstillingen Grådighed som bestemt er et besøg værd. Men det jeg vil anbefale i denne uge på Holstebro Kunstmuseum, er i underetagen af Færchfløjen. 

Jeg har besøgt museet mange gange og når jeg har set den aktuelle udstilling, går jeg altid ned i underetagen bagefter, hvor der er tyst og køligt.
De grå vægge uden vinduer, giver mig næsten fornemmelsen af at gå ned i et beskyttelsesrum, hvor jeg finder en utrolig ro.

Her kan jeg have en ordløs samtale med Pipaluk Lakes glasskulpturer. Hendes arbejde med glas, fascinerer mig hver eneste gang.
Hun arbejder med plant glas, som hun stabler eller anbringer på metaltråde som er inde i ovnen. Det er hvad hun kan styre af processen. Den endelige form kommer an på, hvordan glasset opfører sig når det bliver blødt under opvarmning. Specielt værket Bølgetop, minder mig om at stå ved vesterhavet og kigge på de frådende bølger, mens vinden ihærdigt forsøger at blæse mig væk . 

Inge Lise Westmans abstrakte naturmalerier, sender mig til gengæld gerne ned under bølgerne, eller op til stjernerne.  Af og til går jeg helt tæt på og lader resten af verden glide ud i ingenting. 

Efter dette ånderum, går jeg videre, på opdagelse i museet.

...En lille ekstra anbefaling: Når du alligevel er i Holstebro, skal du tage om forbi Huset for Kunst og Design som lige nu viser udstillingen Virtual Perception. Her kan du så kan du tage et kig ind og se hvad de unge kunst- og designaspiranter arbejder på for tiden. 

Skriv kommentar



Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
Københavns Kunstskole
Boesner
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net