Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
25.07.2017 3PICKS
Anne Højlund, Vejle Kunstmuseum:

Anne Højlund: Stay Together, 2017, 16 flydende striksweatre forbundet i en cirkel. Foto: Vejle Kunstmuseum.

3PICKS: Lasse Meyer anbefaler udstillinger i uge 30

Lasse Meyer er uddannet fra Danmarks Medie & Journalist Højskole og en Cand.soc. fra Roskilde Universitet. Lasse Meyer har siden åbningen af Galleri Naboløs i 2011 (lukket igen 2016), arbejdet som kurator og været med at sætte skub i den danske fotokunstscene.
For nyligt har han startet et nyt udstillingsspace med navnet BARKAS ENGROS, som har udstilling af den ukrainsk-fødte multi-kunstner Sergei Sviatchenko d. 18. August, under titlen Library Time.

Se mere her: www.facebook.com/BARKASENGROS//

3PICKS programmet er tilrettelagt af Meise Fabricius

AF Lasser Meyer

Er det svært at vælge tre gode udstillinger i det sommerferieprægede danske kunstlandskab? Jeg tror ikke at der er mindre at opleve, bare forbi vi har ramt Juli. Jeg har til denne 3PICKS fundet to udstillinger ved vandet og en til en regnvejrsdag.

 

Anselm Kiefer, For Louis-Ferdinand Céline: Voyage au bout de la nuit, Copenhagen Contemporary
Anselm Kiefer: For Louis-Ferdinand Céline: Voyage au bout de la nuit (installation view), 2017. Foto: Anders Sune Berg.
 

På Copenhagen Contempory udstiller Anselm Keifer (f. 1945) den monumentale installation: For Louis-Ferdinand Céline: Voyage au bout de la nuit. Installationen består af hans velkendte fire enorme blyskulpturer, der er formgivet som fly og 4 malerier. Kiefer er fra den tyske efterkrigstid, og det har tydligt sat sine spor. 

Første gang jeg oplevede Keifer, var på Hamburger Bahnhof i Berlin på udstilligen Mohn und Gedächtnis (oversat til dansk: valmue og hukommelse), det gjorde virkelig et stort indtryk på mig, specielt syntes jeg om et enormt maleri af en slagmark der supplerede en af blyskulpturerne. 

Håber denne oplevelse på Copenhagen Contemporary kan give genklag for andre der bevæger sig ud til Papirøen.
Udover Anselm Keifer udstiller Sarah Sze også installationen Timekeeper og man kan også få set videoinstallationen The Clock, af Michael Marclays, i samme omgang.

Det skal opleves! 



Swen Kaehlerts: Island, 2017, foto: Vejle Kunstmuseum

UDSTILLINGSRUMMET VEJLE KUNSTMUSEUM
Floating Art 2017
Jonas Kjeldgaard Sørensen, Hillevi Cecilia Högström (S), Tine Oksbjerg, Claus Haxholm, Christian Hansen, Joaquin Zaragoza og Marianne Jørgensen, Gudrun Steen-Andersen, Anne Højlund, Peter Brandt, Rasmus Strange Thue Tobiasen, Marija Griniuk (LT), Swen Kaehlert (D).
23.06.2017 – 03.09.2017 

Når man alligevel er på vej i sommerhus i det Nordjyske eller er ude og sejle, så kunne man passende dreje af for et pitstop ved Vejlefjord.

Her har Vejle Kunstmuseum, stået bag udstillingen Floating Art 2017, der består af 12 værker, som er skabt til at flyde på vandet. Værkerne er lavet af 12 forskellige kunstnere/grupper og er udvalgt på baggrund af et open call af en kompetent jury bestående af: Judith Schwarzbart, Matthias Hvass Borello, Marie Dufresne og Pernille Rom Bruun. 

Fælles for værkerne på Floating Art 2017 er at det er en kommentarer på globale konsekvenser forudsagt af politiske dagsordner og menneskelige handlinger. 

Her kan jeg fremhæve det mere eksplicitte kunstværk Stay Together af Anne Højlund (headeren på min 3PiCKS), som jeg ikke kendte til før. Hun billedliggør det manglende globale samarbejde om at hjælpe mennesker, der ufrivilligt flygter fra krig, forfølgelse og fattigdom. 

Udstillingen har bestemt en relevans og er en fremragende måde på at få kunsten og flygtningeproblematikken ud til dem, der måske ikke nødvendigvis ville tage på et museum, eller nogen som generelt lukker øjnene for en forfærdelig situation.

 

 


Vivian Maier:
 In Her Own Hands, New York 1953-1954 (installation view), foto: Lasse Meyer.

ØKSNEHALLEN
GADEFOTOGRAFI 1917 – 2017
Vivian Maier, Alen Aligrudic, Carsten Brandt, Nanna Bisp Büchert, Christina Capetillo, Ole Christiansen, Krass Clement, Jean Hermansson, Jón Bjarni Hjartarson, Anne Jensen, Gerry Johansson, Mette Juul, Tove Kurtzweil, Jens Olof Lasthein, Eva Merz, Daido Moriyama, Knud Mortensen, Gurli Nielsen, Ralph Nykvist, Steen Møller Rasmussen, Jokum Rohde, Emil Ryge, Jeanette Land Schou, Martin Selway, Christian Braad Thomsen, Søren Ulrik Thomsen, Martin Toft og Jim Vail.
28.06.2017 – 01.08.2017

Jeg må indrømme at jeg ikke er specielt begejstret for Øksnehallen som udstillingssted, både pga. det ikke eksisterende indeklima, belysningen i rummet og de generelle ophængningsbetingelser. Det vil jeg dog ikke bebrejde kuratorerne for, da de må skulle arbejde under disse virkeligt svære vilkår. 

Når det er sagt, må jeg anbefale Øksnehallens udstilling GADEFOTOGRAFI 1917 – 2017 hvor Vivian Maier med vandreudstillingen; In Her Own Hands er omdrejningspunktet. 

Udstillingen er en ambitiøs og rigtig fin retrospektiv visning af hvordan gadefotografiet har udviklet sig gennem tiden. Her kan man se genrens mange perspektiver og temaer frem til i dag, som de er blevet behandlet og benyttet af de forskellige, på udstillingen repræsenterede, og markante gadefotografer.

Jeg vil fremhæve min entusiasme for gensynet med Maiers sort/hvide billeder og desværre også den ligegyldighed jeg føler med hendes billeder i farver. Jeg vil også fremhæve Walker Evans (1903-1975) fantastiske dokumentation af fattigdom blandt landarbejdere under Den store depression (USA, 1935) og fortællingen om den censur dokumentarfotografiet led under, som noget af det bedste ved udstillingen.  

Det danske bidrag København af Jokum Rohde og Søren Ulrik Thomsen (f. 1970 / f. 1956), som med billeder fra deres bog København Con Amore, er gået på opdagelse i det vildtvoksende, rørende og ramponerede hverdagskøbenhavn, er også virkelig værd at se. Derudover er Mette Juuls billedrigdom af snapshots og genarbejdede billeder fra USA altid et kig værd. 

Desuden er Eva Merz's billeder fra udstillingsprojektet Gammel Vardevej – indefra, et mennesketomt univers og samtidigt et fascinerende kig ind bag murene i det udsatte boligområde 

Med forbehold for de tidligere nævnte præmisser Øksnehallen lider under, og nogle få udstikkere fra det givne tema, er udstillingen sammenhængende og bestemt et besøg værd, dansk sommervejr eller ej.

Skriv kommentar



Boesner
Kunsthøjskolen på Ærø
Kunstskolen Spektrum
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net