Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
02.05.2017 3PICKS
Julie Bitsch, the Art of Making Contemporary Art, Kunsthal Aarhus

Julie Bitsch: Cactus 1:1, 2016, Kaktus og bronze. Foto: Emmali Sellner.

3PICKS: Julie Bitsch anbefaler udstillinger uge 18

Julie Bitsch er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi med afgang 2010. Hun arbejder i et krydsfelt mellem maleri, skulptur og installation.

Bitsch har udstillet flittigt både herhjemme og i udlandet blandt andet i Hamborg, New York, Havanna og senest på soloudstillingen Jet Lag på Little Berlin i Philadelphia. Parallelt med sin kunstneriske praksis er hun medstifter af udstillingsstedet BETON der undersøger de kunstnerdrevne udstillingssteder i Danmark.

”Min praksis vrider sig i forbindelser mellem materiale, historie, bevægelse og selvforhold. Jeg ser mine skulpturer og installationer gennem en malerisk optik, og mine kompositioner arbejder eksplicit med fragmenter af billeddannelser overbragt fra kunsthistorien sat i relation til rester af organisk materiale, kulturelle mutationer og mit eget forvirrede selv”

Julie Bitsch er snart aktuel på skulpturudstilingen ENGROS som åbner på det gamle Grønttorvet d. 19.05.2017.
Se mere her: www.juliebitsch.com
Og her: www.betonartspace.com

3PICKS programmet er kurateret af Meise Fabricius

AF Julie Bitsch


Hirochi Sambuichi
CISTERNERNE X SAMBUICHI THE WATER (installation view) Cisternerne 2017. Foto: Cisternerne

CISTERNERNE

CISTERNERNE X SAMBUICHI THE WATER
Hiroshi Sambuichi

21.03.2017 – 02.02.2018

Cisternernes gigantiske betonhule under Søndermarken er jo i sig selv en fortryllende oplevelse; det kræver faktisk en hel del af en kunstner ikke blot at blive en lille poetisk forstyrrelse i de insisterende hallers drypstensmystik. Måske er det netop derfor, man denne gang har valgt at invitere en arkitekt til at lægge sig ud med Cisternerne. 

Arkitekten er selvfølgelig ikke bare 'en arkitekt', men den japanske stjerne Hiroshi Sambuichi. Med et overraskende effektivt greb vender Sambuichi magtforholdet i Cisternerne på hovedet: med spejlinger gør han rummet endnu større, men i stedet for at skabe en tung uendelighed, er det som om spejlingerne lader luften finde vej ned i grotten og gør på én gang rummet let og insisterende.

Halvblind og famlende roder man rundt ved nedgangen, mens duften af parteret fyrretræ skyller ind over gåsehuden og vidt opspærrede øjne. Hjerteslag. Dybt inde i dragen åbner mørket sig for blikket, og åndedrættet forenes med svirrende vandpartikler i en fortryllende meditativ brusen ud af kroppen gennem universet. 

I flere timer efter opstigning ringer hele verden i subatomare toner.



Ursula Nistrup, Klangsøjler (detalje), Den Frie 2017. Foto: Lior Zilberstein

DEN FRIE 

Klangsøjler
Ursula Nistrup
11.03.2017 – 28.05.2017

Også under jorden – dog mere oplyst og i væsentlig mindre skala – åbner danske Ursula Nistrup en magisk port til stilhedens resonans. Installationen ligner en scene fra en sci-fi film, hvor gale forskere med moderne teknik prøver at genkalde magiske kræfter fra en okkult messe. 

Rækker med ledninger hænger ned i ruinøse porcelænssøjler og forbinder hulrummet med en krans af højtalere. Første gang, jeg oplevede Klangsøjler, var der heftig aktivitet i cafeen for enden af trappen, det er svært at høre universets hemmeligheder, når endeligheden hygger med mad og vin. Så jeg kom tilbage lige da udstillingen åbnede.

UuuUUuu de hyperfølsomme mikrofoner registrerer resonans i de fine fine porcelænssøjler, man bliver omsluttet af et uhørbart ekko fra sine egne lyde mod rummet ooOOOooo. Det er faktisk ret fantastisk, hvad Ursula Nistrup har gang i. Kroppen sendes - omend mere sagte, som med Sambuichi, tilbage til omverden med lyden af en ellers fortrængt grundtone, som det er helt magisk og måske endda vigtigt at blive stemt imod. 

Jeg kan ikke lade være med at tænke, hvor vildt det ville være at opleve Klangsøjler blæst op og installeret i fx Malmö Kunsthal.



Den Frie: Kiosk (installation view), Sydhavn Station, 2017. Foto: Camilla Rasborg

DEN FRIE
Først ud - så ind - Sydhavnen Station
Sydhavnen Station: Jens Axel Beck, Sonja Lillebæk Christensen, Claus Ejner, Thorgej Steen Hansen, Ulla Hvejsel, Heidi Hove, Morten Kamper Jacobsen, Mette Juul, Anne Skole Overgaard og Camilla Rasborg og Lasse Krog Møller
22.04.2017 – 04.06.2017

På første salen over Nistrups Klangsøjler udspiller sig et andet måske mere profant, men ikke mindre vigtigt drama. Den Frie er faktisk Danmarks ældste (over 100 år) kunstnerdrevne udstillingssted og blev i sin tid skabt som alternativ til de kuraterede udstillinger på særlig Charlottenborg, som en del af datidens kunstnere opfattede som håbløst konservative og ikke mindst ekskluderende. 

Den Frie er stadig "vanvittigt optaget af sin samtid," som de skriver på hjemmesiden. Først ud - så ind -Sydhavnen Station er også meget præcist et udsnit af samtiden; kurateringen består i sin enkelthed af, at Den Frie har inviteret kunstnerne fra det kunstnerdrevne udstillingssted Sydhavn Station til at udstille i Den Fries lokaler. Hvis Sambuischi og Nistrup henrykker kroppen i en sanselig tankefri tilstand, kan man måske sige, at Først ud - så ind -Sydhavnen Station hellere trækker den anden vej og inviterer til refleksion over den historiske udvikling på kunstscenen, hvor samtidskunst er mainstream, og Den Frie er blevet en af de store, der nu inviterer en mindre institution til at fylde rummene med et udsnit af kunstneriske fortællinger. 

Man forlader udstillingen med patchwork af samtidskunstneriske praksisser, tendenser og intentioner fint sammenvævet over et professionelt og – fornemmer man – venskabeligt fællesskab. Og det er præcis den energi, der skal til at drive et udstillingssted ud over sig selv.

SYDHAVNEN STATION 
Først ud - så ind - KIOSK
Den Frie: Søren Jensen, Torben Ebbesen, Ulrik Heltoft, Pernille With Madsen, Lis Nogel, Jytte Høy, Ebbe Stub Wittrup, Jørgen Michaelsen, Camilla Berner, Henriette Heise, Finn Reinbothe, Mikkel Carl, Lars Bent Petersen, Henrik Plenge, Yvette Brackman, Jesper Christiansen, Mette Winckelmann, Pia Rönicke, Peter Holst Henckel, Maria Finn, Elle Klarskov Jørgensen, Kristine Kemp, Søren Lose, Margrete Sørensen og Louise Harbo, Tanja Nellemann, Franziska Hoppe og Kasper Hesselbjerg
22.04.2017 – 04-06-2017

Først ud - så ind - KIOSK er på sin vis en dialogisk udstilling; udstillingsstedet Sydhavn Station takkede nemlig ja til Den Fries invitation om at udstille ved samtidig at invitere kunstnerne fra Den Frie til at udstille i Sydhavn Stations lokaler på ja, Sydhavn Station.
Lokalet på 'Sydhavnen' er integreret i stationen og var vist nok tidligere et kontor, men det kunne lige så godt have været en kiosk med varer til de mange passerende – det er det i hvert fald blevet nu.
En række af Den Fries kunstnere har taget invitationen op og installeret værker fra 25 – 25.000 kr. i og omkring 'kiosken'. Varerne er i modsætning til galleriernes næsten hemmelige (og de kunstnerdrevne udstillingssteders almindeligvis ikke eksisterende) priser prissat med et stort grønt skilt. Solgt.
Der er mange rigtig fine værker til salg, og det er fedt at mærke den legende energi, der udfolder sig mellem udstillingerne på de to steder. Tilsammen giver de virkelig anledning og lyst til at studere historien bag helt centrale spørgsmål i samtidskunsten.

Skriv kommentar



Kunsthøjskolen på Ærø
Kunstskolen Spektrum
Artefact1
Boesner
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net