Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
18.09.2017 3PICKS
KVIT GALLERI, FERNISERING

fernisering, 2017. Foto: Victor Jones.

3PICKS: Ingjerd Heggem Nergaard anbefaler udstillinger i uge 38

Ingjerd Heggem Nergaard er uddannet fra Kunst- og Designhøgskolen i Bergen og bor og arbejder i København.
I 2015 åbnede Ingjerd sammen med Astri Styrkestad Haukaas den kunstnerdrevne udstillingsplatform Kvit, som er et ikke-kommercielt galleri og workspace, der viser ung dansk og international samtidskunst. Kvit har en ambition om at skabe et dynamisk udstillingsrum, der ikke er begrænset af én kunstretning; et rum, der udforsker synergien mellem de forskellige kunstformer.
Nu, snart to år efter Kvit åbnede, har det lille lokale på Blågårdsgade rummet over 25 udstillinger, der spænder sig fra installationer, maleri, performance og lydkunst, til udstillinger i krydsfeltet mellem kunst og arkitektur, koncerter og litteratur.

I Nergaards egen praksis er maleri og tekstil omdrejningspunkt. Med en eksperimenterende og intuitiv tilnærmning udforsker hun materialernes maleriske kvaliteter og maleriets materialitet. Som lærred anvender hun ofte personlige tekstiler som f.eks. sengetøj.
Nergaard viser en serie nye arbejder på udstillingen I come back to the geography of itBarkas Engros , der har ferinsering fredag 22. september.

Se mere her: www.kvitgalleri.com//

3PICKS programmet er tilrettelagt af Meise Fabricius.

AF Ingjerd Heggem Nergaard


Asbjørn Skou:
 Frothing, Foaming & Teeming, 2017. Foto: Annual Reportt


ANNUAL REPORTT
Frothing, Foaming & Teeming
Asbjørn Skou
01.09.2017 - 30.09.2017


Jeg blev nysgerrig på Annual Reportt med det samme jeg så, at der var aktivitet i lokalerne, som jeg går forbi næsten daglig.

Jeg fik en fornemmelse af at Annual Reportt har det samme udgangspunkt, som det vi har i Kvit, og deres egen tekst bekræfter dette; Annual Reportt prøver at skabe et rum hvor de traditionelle definitioner af forskellige kunstneriske dicipliner er diskutable. Annual Reportt søger at anvende rummet som en fælles grund for sociale investeringer fra kreative udøvere, hvis praksis anvender en kritisk og undersøgende tilnærmning til deres respektive discipliner, med et ønske om at dele deres kundskab og erfaring.

For tiden viser de arbejder af den danske kunstner Asbjørn Skou, som arbejder med tegning, tekst, installation og objekter, for at iscenesætte og undersøge relationer mellem menneskelige og ikke-menneskelige entiteter, og ‘deres muligheder for at skabe krise og kritiK.

Frothing, Foaming & Teeming er både en udstilling og en publikation. Udstillingen fungerer som en midlertidig fysisk indholdsfortegnelse for publikationen. Grænsen mellem de to er porøs, deres narrativ og figurer, infiltrerer og forråder hinanden, og deres historier udfolder sig som fragmenter af ontologiske katastrofeområder, der er en følge av kapitalismen i en klimakaotisk tidsalder.

-The dead ecologies of economy are haunted. Their geographies and bodies are looming over and shining out, as malign agents of a hyperobject wraith that looms over and shines out through all and everywhere.

A seething bioform is cannibalizing the Company building in which it has been grown. The very architecture of the Company is blossoming into abject life, and sprouting ghosts that haunts the occupants, as they still seek to capitalize on the infested commercial enterprise.


Henrik Olai Kaarstein:
No need for good luck, 2017. Foto: Gether Contemporary

GETHER CONTEMPORARY
No need for good luck
Henrik Olai Kaarstein
18.08.2017 - 30.09.2019


No need for good luck er Henrik Olai Kaarsteins første soloudstilling, hvor han udforsker reproduktionen af minder og intimitet.

Udstillingen er en fotografisk installation med to meget store fotografier monteret på rød tape som fungerer som en iøjenfaldende og bombastisk ramme for billederne. 

Silkebånd er bundet rundt om printene, tilsyneladende som en gæst af generøsitet eller for at simulere en gave.

To mindre, indrammede udgaver af fotografierne findes også i rummet, som en repetition eller en kopi af de store.


Magnus Pettersen:
Soloudstilling Magnus Pettersen, 2017. Foto: Magnus Pettersen


KVIT GALLERI
Soloudstilling Magnus Pettersen
Magnus Pettersen
29.9.17 - 06.10.17
-Fernisering 29.9.17 kl. 17. 

Jeg afslutter med at anbefale næste utstilling hos os i Kvit, en soloudstilling med Magnus Pettersen der åbner 29. september.

Magnus Pettersens betonskulpturer skal skabe rum for kroppen igennem den enkle handling at kunne sidde, og at give en lys. 

Om det er at sidde i protest eller i den perfekte afslapning, for samvær eller samtale, ved måltider eller læring – det å sætte sig er fundamentalt for alle mennesker.

Magnus udforsker materialet i sine værker; Det skrøbelige og det bastante møder hinanden. 

Arbejdene udforsker desuden grænseområder indenfor kunsten: Hvornår er noget kunst og hvornår er det design? Hvornår er det maleri og hvornår er det skulptur?

Materialet for alle værkerne er hånd bukket stål og indfarvet beton med polykrome overflader med varierende tekstur, skiftende fra glat til kornet og nubret. 

Værkerne er bastante og ligner noget som kunne overleve en atomkrig - og stadig stå der, fuldstændig uberørt af den omkringliggende katastrofe. 

De individuelle elementer står opstillet så de skaber et hjemligt univers. 

Gennem en fri og kontinuerlig udforskning af materialernes iboende kvaliteter og egenskaber følger han en formel, hvor repetitionen af geometriske former danner et mønster, en form, en model – med en minimalistisk stringens og en samklang, som værkerne samtidig søger at bryde ud af. Eksempelvis inkorporerer han farvekompositioner, som bryder med det umiddelbart harmoniske udtryk og skaber værker, som på én gang er poetiske, sanselige og sårbare trods det voldsomme, industrielle materiale. Materialet har en råhed, som han nu for alvor har lært at kende og som han forsøger at trække i en ny retning. 

Gennem sitt kunstneriske virke afsøger Magnus spændingsfeltet mellem det abstrakte og det konkrete, det konceptuelle og materialernes (ofte overraskende) potentialer. 

I sin kunstpraksis udforsker han spændingsfeltet mellem ren æstetik vs funktion. Hans oeuvre består af skulpturer, som bevæger sig i grænsefeltet mellem kunst og design; discipliner, som konstant interfererer, overlapper, sprænger hinandens rammer og krydser grænser. Og netop det er essensen i hans praksis: At han ikke betragter billedkunst og (objekt-) design som diametrale modsætninger, men som to poler, der skaber et spændingsfelt, som muliggør en dyrkelse og undersøgelse af et koncept og en æstetik uden restriktioner. 

Skriv kommentar



Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
Artefact1
Boesner
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net