Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
07.03.2017 3PICKS

René Schmidt: Datamat, 2016, clay, granules, cement. Foto: René Schmidt.

3PICKS: Erik Duckert anbefaler udstillinger i uge 10

Erik Duckert er filosof og kurator, medstifter og leder af udstillingsstedet BETON. Han er uddannet cand. mag. i filosofi fra Københavns universitet, Universitat de Barcelona og York University Toronto, Canada i 2010.

“Den danske kunstscene byder på en efterhånden ret imponerende variation af udstillingssteder, der 'undersøger noget'; BETON er et projektrum, der undersøger projektrumsscenen selv, og tager således tanken om det tematiske udstillingssted helt ud. Via en række procesorienterede udstillinger sat op i et perverteret interviewformat samt en publikation undersøger vi den danske projektrumsscene set fra et projektrums eget perspektiv. Selvom vi gerne bruger betegnelsen meta-projektrum, så befinder BETON sig ikke i saglig analytisk afstand til kunstscenen, men er netop foldet helt ind i syningerne: samtalen er subjekt. Hver udstilling er i bogstaveligste forstand et indforstået interview, og resultatet er et virvar af historiske udsagn, karikaturer, saglige propositioner, poesi og sludder og vrøvl. Ganske som enhver anden god samtale.”

Billedet ovenfor er fra René Schmidts udstilling Heaps på BETON i juni sidste år. Til sommer viser BETON de to sidste interviews i rækken om den danske projektrumsscene: først med Melou Vanggaard, som har åbnet og lukket en myriade af kunstnerdrevne udstillingssteder over de sidste 20 år og i skrivende stund er med i udstillingssteder og initiativer som: D7, Hejserummet, Beers, Kvinder på bar, Grafikernes Hus – og sikkert mange flere. Fernisering: 5./5. 2017 Derefter følger det sidste interview i serien med Rasmus Høj Mygind fra det kollektive subjekt TOVES. Fernisering 24./6. 2017.

Ud over udstillingsrækken om den danske projektrumsscene har BETON indrettet en gammel skibscontainer til et fuldfunktionelt internationalt residency. Genstandsfeltet for BETONs residencyprogram er moderne subjektivitet eksemplificeret ved figuren 'kunstner-kuratoren'. 2015-16 bød på ophold fra en række amerikanske kunstner-kuratorer: Will Owen (NY), Jamie Idea (NY), Andrew Liang (MD) og Michael Benevento (MD). I 2017 holder BETON Residency orlov, da de selv tager på residencyophold på Flux Factory i NYC, i samarbejde med hvem de arrangerer udstillingen SELF-STORAGE (NYC), en større kuratering af stedsløse New York baserede projektrum og grupper. Udstillingen finder sted i oktober i Flux Factory og i 'hackede' opbevaringsrum i de store opbevaringsfaciliteter, der skyder op i Long Island City i takt med New Yorks voldsomme gentrificering.
se mere her:www.betonartspace.com

3PICKS programmet er kurateret af Meise Fabricius

AF Erik Duckert

I forlængelse af BETONs udstillinger undersøger jeg påstanden: den alternative kunstscene findes ikke, men den virker alligevel.
Der er masser af udstillingssteder i Danmark, og selvom det måske ikke er alle, der vil acceptere, at der ikke findes en alternativ kunstscene i Danmark, så finder du næppe et udstillingssted, der vil beskrive sig selv som et alternativ. Det alternative er blevet ubevidst.

Som en cadeau til det ubevidst alternative har jeg valgt de tre udstillinger primært på baggrund af de tre udstillingssteder, der huser dem; tre udstillingssteder som på hver deres facon er afstikkere fra the artscene formerly known as alternative."

Strange Ecologies, X and Beyond
Strange Ecologies (Installation view), 2017, Foto: David Stjernholm

X AND BEYOND
Strange Ecologies  
Paul Lehr, Lando, Lars von Trier/Sune Elskær/Peter Hjorth/Manuel Alberto Claro, Jens Settergren, Age of Aquarius, Ann Lislegaard, Beauty of Science/CalTech, NASA, Anna Ørberg, Christian Schmidt Rasmussen, Søren Thilo Funder, Anne van Galen, Pinar Yoldas, Kristian Byskov, Marshall McLuhan/Harley Parker, Theis Wendt, Ubermorgen, Tracy Cornish, Eugene Tsui, Moebius, John Schoenherr, Tabor Robak
08.02.2017 - 18.03.2017

Strange Ecologies på X and Beyond.
Gruppeudstillingen Strange ecologies er sidste mulighed for at opleve Jacob Lillemoses tematiske katastrofeforsknings-udstillingssted X and beyond på Griffenfeldtsgade 27. X and beyond har været en central figur i den seneste udviklingen af the scene formerly known as ... Lillemoses legende intellekt, imødekommenhed og ikke mindst bramfrie forkærlighed for amerikansk (pop)kultur har formået at skabe et sted, der forstyrrede forståelsen af både forskning, udstillingssted and beyond – nu runder det af med en begivenhedstæt udstilling, der er dommedag værdig. 

To events til Strange Ecologies:
Onsdag 08 Marts er der premiere-screening af Søren Thilo Funders nye værk: LUNG CHAMBER (SURVIVAL HORROR EIDITION) (2017) og en gennemspilning af Tabor Robak (US) 3D computerspil, EXO, med musik af bandet Gatekeeper.  

Og på torsdag er der screening af en dokumentar om Paolo Soleri og Eugene Tsui.



A Matter of Fact
, (Installation view), 2017, foto: Nikolaj Stobbe

VERMILION SANDS 
A Matter of Fact
Adam Cruces, Amy Howden-Chapman, Anonymous, Benjamin Tiven, Cassandra Guan, Chip Thomas, Eleonora Tomlin & Rachel Davis, Emily Weiner, Emmy Liu, Roy Luo, Lina Wu & Shuyi Wang, Eric Wall, Joen Vedel, Mary Tremonte, Johanna Breiding, Matt Siegle, Maya Heckin’ Rudnicki, Rebecca McCulligh & Kiah Francis, Mette Hersoug, Mia Feuer, Micah Schippa, Nico Colón, Salome Oggenfuss, Salomeh Grace, Sarah Petersen, Simone Montemurno, Staci Bu Shea, Tennessee Jones & Nara Wriggs, Tyler Matthew Oyer, Virgil Taylor
05.03.2017 - 18.03.2017

Vermillion Sands er et top tunet "next generation" udstillingssted, der fra sin hvide kube i kælderen på Tagensvej 85 leverer et stærkt bud på velskåret fortrængning af den alternative kunstscene. A Matter of Fact bryder på perfekt uplanlagt vis med det planlagte program for at gå i dialog mod facisme og "white supremacy". En lang række kunstnere og kuratorer (34 ialt) med tilknytning til USA har skabt (mindst) en plakat til udstillingen, alle plakaterne er hængt op som en frise i udstillingsrummet og danner et rigtig fint snit af amerikansk modstandskunst anno 2017.

 


Søren Hüttel: SOAP, 2014/2017, Akvarel og gouache på papir, 56x76 cm. Fra udstillingen: Qua Aqua. Foto: Koldinggade 12

KOLDINGGADE 12
Qua Aqua
Kristoffer Ørum, Heidi Hove, Lars Bent Petersen, Anja Franke, David Catherall, Sonja Lillebæk Christensen, Søren Hüttel
04.03.2017 - 15.03.2017

Udstillingsstedet Koldinggade 12 er kunstscenemæssigt en nostalgi, retro måske. Kunstnerne Søren Hüttel, Jakob Borges og Søren Brøgger har atelier sammen i Koldinggade 12, og da den fjerde lejer sagde sit rum op, lavede de udstillingssted i hendes rum i stedet for at fremleje det – ingen ansøgninger bare derudad, ligesom i (fantasien om) de gode gamle dage. Qua Aqua bærer på nogle områder den der let's go vibe videre. Jo, jo, udstillingen er velplanlagt, og alt hænger lige, men det der temmelig nede på jorden koncept – akvarelværker fra kunstnere, der ikke beskæftiger sig primært med akvarel – og tanken om, at der er, formentlig ret rodede, atelierer bag ved skydedøren, slår lige det hele lidt ud af vatter, så man kan nyde det for, hvad det er.

Skriv kommentar



Boesner
Københavns Kunstskole
Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net