Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net
30.10.2017 3PICKS

Asta Meldal Lynge: Real state, 2016, publikation.

3PICKS: Asta Meldal Lynge guider til udstillinger i uge 44

Asta Meldal Lynge bor og arbejder mellem London og København. Kommende udstillinger inkluderer Vivaldi was the day you get were in town and I can just meet him med Esme Toler og Stan Iordanov på Unit 21 Penarth Centre i London og Amsterdam Art Weekend. Sidste år udgav hun publikationen Real state, et visuelt essay med tekst af Eleanor Ivory Weber om forholdet mellem kapital, bolig og billed-produktion.

Det er stadig Oktober men de har for længst hængt jule pynten op over Oxford street: store ikea rislamper som skal ligne snefnug. De er godt nok ikke tændt, men de hænger der, helt klar. Forestillingen om at London én uge i denne måned er centrum for den internationale kunstverden får alle til at puste sig op og på en måde virker det; der er virkelig meget godt at se.

AF Asta Meldal Lynge


Seth Price: Trumf, 2000, video still.

INSTITUTE OF CONTEMPORARY ARTS
Seth Price Circa 1981
Seth Price
04.10.2017 - 07.01.2018

‘There’s a question to which no artwork has an answer, to which every artwork is susceptible, which is, so what? There is no answer. You ask it yourself, as an artist, and there’s only silence. It’s not a nihilistic question, or pointless skepticism, because the silence produced is actually useful. This silence records an echo: the artist has made a noise and prepared some kind of recording device to capture the echo that comes back. Your utterance now has a shadow that cannot be cast off. This shadow is the work.’
- Seth Price, 2007.

Det står på forsiden af guiden der hører til udstillingen på ICA der har fået et ansigtsløft efter udskiftning i ledelsen, og nu føles stedet også mere levende. Gulvet er revet op og loftet og boghandlen ud af en ret klodset og klaustrofobisk (forstår man nu) gipsvæg arkitektur. 

Der er omkring 30 videoer i udstillingen, projekteret, på cube monitors eller fladskærme hvilket kan virke lidt overvældende i første omgang. Men hvis man tager tiden kan man opleve mange generøse værker. 

Udstillingen problematiserer hvad det vil sige at producere billeder i en samtid af rigelighed. I et af de første værker man ser, Triumf fra 2000, optræder Seth Price selv i en fake politisk TV reklame for forhenværende præsident Ronald Reagan hvor han med en fed New York accent og overskæg kropsliggør en langsom parodi på den vestlige verden der synes at hænge i en tynd tråd et eller andet sted mellem Trump og Brexit.

Andre værker tager udgangspunkt i en specific effekt, fx Digital Video Effect: Spills (2004), hvor en video af Joan Jonas der viser Richard Serra og Robert Smithson i samtale med gallerist Joseph Hellman om det kommercielle kunstmarked delvist forsvinder bag noget der skal forestille spilt maling.

For enden af udstillingen på 1. etage er der en 16mm projektion, Untitled film/Left (2006) som slutteligt omvender den teknologiske udvikling; en digital animation af en bølge er overført til celluloid; en blød uendelig algoritmisk abstraktion der føles fysisk.


Fra åbningen af Denying the Inflammability of the Twigs Found in the Copse This Morning, 2017. 

3236RLS LE BOURGOIS
Denying the Inflammability of the Twigs Found in the Copse This Morning
Felix Riemann, Luize Meyer, Nikhil Vettukattil, Shaun Motsi, Cornelia Herturtner
13.10.2017 - 22.10.2017

Udstillingen begynder som et ekko af et tidligere projekt In Compensation of the Platonic Courtyard Whisper (2016) — oplæsninger af Jack Brennan, Matilda Tjäder, Vera Karlsson og Lian Rangkuty. Deres stemmer kommer ud af slanke udstødningsrør der rækker op imod en mikrofon forbundet med et sæt højtalere. De metalliske dåsede ord blandes med lyden fra videoerne der kører i loop med intervaller komponeret af PATCHFINDER. Man kan se skærmoptagelser fra instagram og et diasshow af stillbilleder af pissoirs med sko forsøget skyllet ned i dem eller runde lyskrystaller der indrammer et gadebillede af forbipasserende: stilladsarbejdere, blue chips, folk der taler i telefon eller bare har travlt.

Tættere på udgangen står et lille keramisk badekar der måske mere ligner en østers på løvefødder, her hviler enden af et batteridrevet termometer der er suspenderet i ståltråd fra loftet. 19.4 grader er temperaturen på det imaginære bad, luften i galleriet.

En skrøbelig og nøjagtig konstellation af observationer. Udstillingen var åben en uge og lukkede d. 22. Til gengæld åbnede der en ny med Anna Susanna Woof i fredags, d. 27. — tekstværker og 2 abstrakte ‘sex-paintings.’


Hanni Kamaly: Dipping Off Distance. Courtesy: the artist and ALMANAC, London/Turin. Photo: Oskar Proctor

ALMANAC
Dipping Off Distance
Hanni Kamaly
03.10.2017 - 18.11.2017

Spinkle samlinger af metalrør og bånd med 3 eller 4 ben står fordelt i galleriet. De kunne være fulde edderkoppebørn af Louise Bourgois’ bronze kæmper eller måske et forslået tøjstativ eller en samling teltstænger på flugt.

En af skulpturene hedder Selk’nam som også er navnet på en af de sidst opdagede stammer af indfødte i Patagonien. Den fremstår angst og voldelig på samme tid. 

Med relativt simple greb behandler Hanni Kamaly presserende problematikker om migration, ‘af-menneskelighed’ og medie representation uden at det bliver prædikende eller søgt. Udstillingen’s anker, video værket BEASTMODE sammenfletter antropologi med post-kolonialisme, med sci fi med horror film. Status quo!

Skriv kommentar



Kunsthøjskolen på Ærø
Boesner
Kunstskolen Spektrum
Københavns Kunstskole
Artefact1
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net