Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Galleri Format

Claesgatan 14 , Malmö

Onsdag - torsdag 14-18, fredag 11-16, lördag - söndag 12-15


What should have remained secret, has come to light

Guler Ates, Honey Biba Beckerlee, Mette Bersang, Louise Bøgelund Saugmann, Alana Lake, Christopher Landin, Jenny Nordquist, Diana Sherer, Esther Teichmann, Signe Vad, Simone Alexandra Ærsøe

Kurator: KONTORprojects

09.08.2014 - 07.09.2014
FACEBOOKEVENT


What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

Guler Ates: There Remains but Emptiness I, II, 2010, 80x56 cm, archival digital print.

Alana Lake: Humming bird - The Closer you are the Further you Become, i (creepy), 2010 , 60 x 45 cm, archival digital print.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

Louise Bøgelund Saugmann: Umbilical Cord / Varicose Vein, 2014, 80x80 cm / 106x 128 cm, archival digital print, painted, wooden frames.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

Mette Bersang: Plants Measure the Night, 2014, 53 x 80 cm, hahnemühle print on aluminium.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

Jenny Nordquist: RGB, A Giant Pot Hole not for sale, 2014, archival digital print, woodenframes, Enlarged image from the TRIBUTE Photo.

Jenny Nordquist: RGB, A Giant Pot Hole, 2014, archival digital print, wooden frames, enlarged image from the TRIBUTE Photo .

What should have remained secret, has come to light (installation view), Fotogalleriet [format], 2014.

Christopher Landin: Earth studies (I), 2014, paper.

Diane Scherer: Mädchen, 2002-2007, book.

Diane Scherer: Mädchen (detail), 2002-2007, book.

PRESSEMEDDELELSE

 

Udstillingen er kurateret af det danske kunstnerdrevne galleri KONTORprojects og består af 11 samtidskunstnere fra Danmark, Sverige, Holland, England og USA.

Udstillingens tema er inspireret af det freudianske begreb 'Det Uhyggelige'. Fænomenet har fascineret kunstnere gennem tiden, fra surrealisterne til samtidens kunstnere.

I 1919 publiserede Freud sin artikel Das Unheimliche, hvor han uddyber 'Det Uhyggelige'. Selvom det ikke er klart definerbart, fordi det bygger på personlige oplevelser, definerer han det med det tyske ord unheimlich, som "beskriver det, der var bestemt til at forblive hemmeligt eller skjult, men er kommet ud i det åbne."

Udstillingen viser foto- og videoværker, der både knytter sig til 'Det Uhyggelige' som tema, og værker, der udfra et mere konceptuelt synspunkt, udfordrer det.

Gennem en fotografisk optik er det interessant, fordi 'Det Uhyggelige' latent er tilstede i fotografiet som medie. Selvom ikke alt fotografi optræder uhyggeligt, ligger det i fotografiets natur, når det analyseres i forhold til Freuds fortolkning af begrebet.

De udvalgte værker spænder fra værker, som Alana Lakes, The Closer you are the Further you Become (creepy), som udforsker grænserne for vores fælles visuelle sprog og forståelsen af det fotografiske medie, over stærkt konceptuelle og teoretisk funderede værker, som Honey Biba Beckerlys, Entangled Realities II, til mere poetiske og surreelle værker, som Mette Bersangs videoværk, Plants Measure the length of the Night - Part II.

Fælles for alle de udvalgte værker er, at de med udgangspunkt i fotografiet, udfordrer det uhyggelige, som konceptuel ramme.

Skriv kommentar



Kunsthøjskolen på Ærø
Københavns Kunstskole
Krabbesholm Højskole
Lilith Performance Studio
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net