Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

KANT

St. Kongensgade 3, 1264 København K

TLF: +45 2946 6331

WEB: gallerikant.dk

Tirsdag - fredag 12-18, lørdag 11-16


Survey

Lars Breuer, Ferdinand Ahm Krag, Thorbjørn Andersen

06.04.2013 - 26.05.2013


Survey, 2013. Installation view. Foto: Galleri Kant.

Ferdinand Ahm Krag: Untitled, 2011, 59,5 x 42 cm, Acetonetryk, digital print, gouache, posca & inkpen på milimeterpapir. Foto: Galleri Kant.

Ferdinand Ahm Krag: Untitled, 2011, 59,5 x 42 cm, Acetonetryk, digital print, gouache, posca & inkpen på milimeterpapir. Foto: Galleri Kant.

Thorbjørn Andersen: Triangular Narrative I, Gold Version, 2013, 52 x 40 x 9 cm, 22K gold leaf, linen, acrylic resin, binder and pigment, 6mm polished crystal, wood, stain, polish and varnish. Foto: Galleri Kant.

Thorbjørn Andersen: For the Void, Silver Version, 2012, 58 x 78 cm, Metal leaf, acrylic resin, black and white pigment, graphite, varnish and sign stand-off bracket. Foto: Galleri Kant.

Thorbjørn Andersen: Triangular Narrative II, Silver Version, 2013, 52 x 40 x 9 cm, Silver leaf, acrylic resin and pigment, 6mm polished crystal, wood, stain, polish and varnish. Foto: Galleri Kant.

Lars Breuer: Untitled Composition #2, 2012, 30 x 30 cm, Lacquer on canvas. Foto: Galleri Kant.

Lars Breuer: Untitled Composition #1, 2012, 30 x 30 cm, Lacquer on canvas. Foto: Galleri Kant.

Survey, 2013. Installation view. Foto: Galleri Kant.

Lars Breuer: Das Reich der Flora, 2011, Inkjet black & white photograph. Foto: Galleri Kant.

Lars Breuer: Das Reich der Flora, 2011, Inkjet black & white photographs. Foto: Galleri Kant.

Survey, 2013. Installation view. Foto: Galleri Kant.

Ferdinand Ahm Krag: Untitled, 2013, 170 x 190 cm, Acrylic, posca, collage on furniture plywood. Foto: Galleri Kant.

Thorbjørn Andersen: System Gone Wrong #2, 2013, 50 x 40 cm, Acrylic and oil on canvas. Foto: Galleri Kant.

PRESSEMEDDELELSE

Hvad er forholdet mellem den matematiske idealverden og den faktiske virkelighed, som vi lever i - mellem den perfekte model og den uperfekte verden?

På en sort opslagstavle i storformat præsenteres vi for et udvalg af Ferdinand Ahm Krags selvopbyggede tegnarkiv. Mikroskopier af et sandskorns krystallinske overflade, udsnit af organiske, biologiske plancher og systematiseringer af kriminelles fysiognomier hænger side om side med tidlige videnskabelige kortlægninger af Noahs ark og gengivelser af sammenvoksede, fejldannede menneskekroppe med meget mere. Fra milimeterark til milimeterark forbindes tegnene indbyrdes til et tegnsystem, som rækker ind i mikrokosmos og ud i makrokosmos med samme vægt. Både tid og rum ophæves, når referencer til videnskabelige nyopdagelser og forskellige videnskabsområder mødes med vores kulturelt betingede måder at anskue verden på i disse meget sirlige papirarbejder. For intet er ordnet efter traditionelle kategoriseringer. Alligevel fremstår Ferdinand Ahm Krags meget omfattende materiale med en akkuratesse og grundighed, som var der tale om en forskers basale undersøgelser og dataindsamling.

(Inge Merete Kjeldgaard, Waves over Graves, Esbjerg Kunstmuseum, 2011)

Til udstillingen bidrager Ferdinand Ahm Krag endvidere med et maleri, der ligger i forlængelse af hans karakteristiske arbejde med linjer, der danner moiré-mønstre, linjer der skyder sig perspektivisk ud fra punkter, dybt inde i billedrummet - punkter, der fortoner sig i uendeligheden. Det er en art kosmisk todimensionel arkitektur, opbygget i flere lag og ladet med psykedelisk intensitet.

Den Londonbaserede danske kunstner Thorbjørn Andersen præsenterer en række nye vægobjekter. Det er værker, som forener flere sider af Thorbjørn Andersens mangesidede praksis, der omfatter maleri, skulptur, digitalt print og animation.

Andersens abstrakte billedsprog er intentst og fortættet og bærer præg af en udforskning af "mikrostrukturer". Hans flade former og objekter opstår ud fra en indsamling og kondensering af materialer fra matematikken og geometrien. Religionernes ceremonielle tegn, folkekulturen og de traditionelle håndværk spiller tilmed en betydningsfuld rolle.
Værkerne kombinerer Sci-fi med velkendte modernistiske karaktertræk. Og i et spændingsfelt mellem det minimale og det okkultiske skaber Andersen komplekse fremmedartede objekter, der i sin fremtræden favner såvel kunsthåndværk som fuldkommenhed og skønhed.

Selv om værkerne ofte har deres oprindelse i et matematisk system, tager de i den kunstneriske proces retning af noget personligt og idiosynkratisk, mens de for beskueren fremmaner en fornemmelse af udefinerbare steder og ukendte nedslag i historien. Thorbjørn Andersens praksis udfordrer vores forventninger til æstetik i en stadig nyfortolkning og diskussion med arven fra modernismens kunst og kunsthåndværk.

Das Reich der Flora (Floraens Rige) består af en serie på 168 sort/hvide fotografier, der skildrer træer, der er blevet slået ned af naturens kræfter. Den store mængde af billeder blev til over en periode på tre år, hvor Lars Breuer hyppigt opsøgte en skov i Tysklands "Hochsauerland", en region, som råder over nogle af de mægtigste forstområder i landet. Med sin systematiske og billedmæssige kortlægning af dette område fra hans barndom, synliggjorde han kvaliteterne i de kraftfulde træ"ruiner" og dramaet i deres monolitiske staturer.

Hvert foto er let pixeleret og er produceret i det almindelige A4 format. De er hængt op ved siden af og oven over hinanden i ordinære skifterammer. Disse valg understreger det midlertidige, det skrøbelige og det serielle. Da hovedparten af billederne er fotograferet imod lyset, fremstår de flænsede grantræer med en aura af andægtighed og patos. Breuer trækker således på referencer fra Caspar David Friedrich til den konceptuelle æstetik fra 70´erne og forener i sine billeder romantikkens myter og idealerne fra Antikken med dokumentationen om en selvødelæggende natur.

Breuers oeuvre strækker sig fra abstrakt og figurativt maleri til tekstbaserede installationer og fotografi. Hans værker er karakteriseret ved en konceptuel og filosofisk tilgang og ved temaer og idéer, der har deres rod i kunstneriske og litterære bevægelser.

Skriv kommentar



Krabbesholm Højskole
Kunsthøjskolen på Ærø
Kunstskolen Spektrum
V1 Gallery
Københavns Kunstskole
Pierre Bonnard - Glyptoteket
Kolonien III
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net