Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Udstillingsstedet TYS

Studiestræde 13B, 1455 København K

Onsdag – fredag kl. 13-18 og lørdag kl. 13-16


Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen

Deirdre Johanna Humphrys, Bodil Nielsen

06.06.2015 - 27.07.2015
FACEBOOKEVENT


Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (detail), TYS, 2015.

Bodil Nielsen: Uden titel, 2015, 240 x 170 cm, akryl på lærred.

Deirdre Johanna Humphrys: Cut Outs (detail), 2015, 280 x 70cm, akryl på lærred.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

Deirdre Johanna Humphrys & Bodil Nielsen: Nye arbejder af Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen (installationview), TYS, 2015.

PRESSEMEDDELELSE

Dialog mellem Deirdre J.Humphrys og Bodil Nielsen

Bodil:
Da jeg første gang så dine skitser til f.eks. den "dyne" der skulle indgå i Mia Edelgarts og din performance, så lagde jeg særligt mærke til nogle svungne organiske afskæringagtige former, som kunne minde om former man finder i tilskæring af beklædning, altså formet af kroppen. Det fangede også min opmærksomhed fordi formerne er meget lig former jeg ofte har brugt i mine malerier. Når jeg har brugt de former har jeg netop tænkt dem som hentet fra beklædningsdele, helt almindelige bukselommer osv. Hvordan tænker du om de former?

Deirdre:
Normal trouser pockets.... i like that.
The bodies margins, clothing and cladding, wanting to bring attention to our physical boundaries but also an urge to distort and add to these forms - Bodies is a repeating focus for me.
So drawing, sewing and layering awkward forms from everyday domestic practical articles be itcurtains clothes a duvet a dream has become a strategy to open up space and explore these openings. Extend the bodies boundaries to the rooms boundaries, what I want to bring into play is a curiosity to our positions in the room. what is my position in this room?
You've said that the most important part of our collaboration is that the focus is turned towards a bodily approach to spatial recognition. How does this relate to your new paintings?

B:
Jeg genkender dine overvejelser, og jeg arbejder med mine malerier udfra lignende tankesæt. Maleriet kan også artikulere oplevelsen af hele det omgivende rum. Jeg er optaget af hvordan maleriet kan vende sig udad i rummet mod beskueren.

Jeg vil også gerne spørge om dit arbejde med drømme. Ser du dette arbejde som adskilt fra dit arbejde med performance og dit arbejde med f.eks. collager og installationer?

D:
I cannot separate any particular element from one another, each process is intricately woven with the next. I dream when I sleep and note these dreams when I wake. I am particularly hooked on duration in my dreams, duration and chronology. Noting, noticing my dreams becomes a way of creating space, an expansion. In our talks about your paintings at Overgaden I was struck by the idea of reconnecting to or reopening an older energy, a sense of time travel which resonates to dream time.
It is allot about time.

As i understand it, on looking at Lee Lozano's wave paintings together you recognized an energy that related to your work for the Overgaden exhibition in 1990. You also spoke about a collapse of this energy, feeling there was no language or proper reception at the time for this expression. How do you feel about this today?

B:
I dag er der en meget større forståelse for den tilgang, i det hele taget, også via det at arbejde med performance er blevet så udbredt, det har også udvidet forståelsen af hvordan man kan arbejde med maleri. Den måde jeg lavede malerierne som blev vist på Overgaden i 1990 var beslægtet med performance. Tydelige penselspor fyldte meget dengang og var i 80'erne tæt knyttet til en bestemt slags simuleret expressivt maleri. For mig var det nødvendigt at tage afstand til denne konvention. Mit arbejde ligger et helt andet sted. Kort fortalt så gik konceptet for udførelsen ud på at have to ens pensler, een i hver hånd og semitransparent mørk rød oliefarve, og ligesom i Lee Lozano's wave paintings, at have højformat lærreder. Jeg forestillede mig at malerierne spejlede kroppen.
Udstillingen var parallel med en udstilling Milena Bonifacini havde samtidigt på Overgaden. Jeg synes vores udstillinger var et feministisk bud, uden at det var i en kendt form. I dag er der meget større forståelse for den tilgang, og jeg er fyldt med ny energi og optimisme.

Skriv kommentar



Fabrikken for Kunst og Design
Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net