Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Galleri Susanne Ottesen

Gothersgade 49, 1123 København K

MAIL: galleri@susanneottesen.dk

TLF: +45 3315 5244

FAX: +45 3315 5944

WEB: susanneottesen.dk

Tirsdag-fredag 10-18, lørdag 11-16


Martin Erik Andersen: Kingdom of dirt + Special Guest Stars

Martin Erik Andersen, Andy Boot, Bjørn Nørgaard, Christine Ödlund, David Tibet, Emil Westman Hertz, Franz West , Fredrik Söderberg, Henrik Olesen, Ib Braase, Jiri Georg Dokoupil, Judith Hopf, Kristine Kemp, Lars Bent Petersen, Lawrence Weiner, Louise Bourgeois, Marie Søndergaard Lolk, Marijke van Warmerdam, Martin J. Nielsen, Olav Christopher Jenssen, Pernille With Madsen, Rasmus Rosengaard, René Schmidt, Rolf Nowotny, Rosemarie Trockel, Sarah Lucas, Troels Wörsel, Vinyl-terror & -horror

Kurator: Martin Erik Andersen

24.08.2013 - 12.10.2013
FACEBOOKEVENT


PRESSEMEDDELELSE

Kingdom of dirt af Martin Erik Andersen er sammensat af tre elementer: En 9 tons tung betonmosaik lagt ovenpå galleriets eksisterende gulv, en gruppeudstilling med andre kunstneres værker, og en lille installatorisk ophobning opbygget af stål, disko laserlys, tekstil, video, lyd, spejle og røgelsespinde.

Betongulvet består af i alt otte komplekse 12-kantsornamenter med en underliggende cirkelslagsgeometri i et mønster, der potentielt kan fortsættes i det uendelige. Betonmosaikken kan ikonografisk forbindes til klassisk islamisk ornamentik i arkitektur og tæpper, og er i en nyere europæisk kontekst i dialog med amerikansk minimalisme, med brutalisme, og sikkert også meget andet. Eftersom gulvet er beregnet til at gå på, henvender det sig ikke udelukkende til blikket, men lige så meget til fødderne, kroppen og rummet som atmosfære. Under betonmosaikken er der lagt transportfilt og bordeaux-rødt nålefilt, som normalt bruges på messer. Som sådan peger gulvkonstruktionen på sin mulighed for at kunne transporteres videre til andre rum og på paradokset mellem tilpasning og overskridelse i forhold til galleriets arkitektur. Selve støbningen af den polykrome mosaik i monokrom beton danner en slags spøgelsesversion af forlægget. Gulvet tilbyder på én gang tungt kropsligt nærvær og metafysisk geometri, og er semiotisk sagt både ikon og index.

Udstillingen i udstillingen, som er kurateret af Martin Erik Andersen selv, er en lille koncentreret ophængning af malerier, papirarbejder og mindre objekter af danske og internationale kunstnere. Blandt andet et 3d-print af Judith Hopf, en vægtekst af Lawrence Weiner sat med gotisk typografi, en stål- og papmachéskulptur af Franz West, en tegning af de 3 gratier af Louise Bourgeois, en opklippet lp i cirkelslag af Vinyl Terror & Horror, samt en række andre værker hvoraf flere er lavet direkte til udstillingen. Ideen bag udvælgelsen af gæster har været at tydeliggøre, at ingen billedkunst er forudsætningsløs, og at de forbindende forudsætninger ikke nødvendigvis er stilistisk lineære. Værkerne i gæsteophængningen har alle en høj grad af autonomi, og formel og materiel præcision, hvad enten mediet er akvarel, Louis Vuitton tasker eller støv fra haven.

Martin Erik Andersens mikro-installatoriske ophobning bagerst i galleriet peger via video, lyd og disko laserlys m.m. videre ud i andre dimensioner. Hvis udstillingen som helhed er en sammenfletning af forskelligartede rum; ornamentikken, den åbne plads, kunstmessen, værkstedet ... så fremkalder ophobningen måske mest af alt billedet af et diskotek efter lukketid; et rum mellem intimitet, forladthed og ekstase.

Skriv kommentar



Kunsthøjskolen på Ærø
Artefact1
Kunstskolen Spektrum
Københavns Kunstskole
Boesner
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net