Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Third Space

Skydebanegade 31, st. tv, 1703 København V

Torsdag -fredag 12-17, lørdag 12-16, eller efter aftale


Kontur

Ditte Knus Tønnesen, Sara Laub, Myne Søe-Pedersen, Miriam Nielsen

06.06.2015 - 04.07.2015
FACEBOOKEVENT


Kontur (installation view), Third Space, 2015.

Sara Laub: Vacuum, 2015, 124 x 140 cm, Digital manipulation on semiglossy paper.

Ditte Knus Tønnesen: Aspects of the Same, 2015, ca. 180 x 150 cm, Photographic emulsion on glass.

Kontur (installation view), Third Space, 2015.

Ditte Knus Tønnesen: Aspects of the Same (detalje), 2015, ca. 180 x 150 cm, Photographic emulsion on glass.

Kontur (installation view), Third Space, 2015.

Miriam Nielsen: Untitled, 2015, 56 x 77,5 cm, Computer collage, archival matte paper.

Myne Søe-Pedersen: Scanned Mirrors #14, 2014, 30,7 x 23,7 cm, Colour print.

Miriam Nielsen: Untitled, 2015, 105 x 78 cm, Computer collage, archival matte paper.

Myne Søe-Pedersen: Scanned Mirrors #18, 2014, 30,7 x 23,7 cm, Colour print.

Miriam Nielsen: Untitled, 2015, 38 x 27,5 cm, Hand cut collage with lacquer, archival matte paper.

PRESSEMEDDELELSE

Udstillingen Kontur viser nye værker, der på hver deres måde udforsker grænserne for, hvad der sædvanligvis forstås som traditionelt fotografi. Udstillingen folder sig ud på vinduer og vægge i en installation, der integrerer hele gallerirummet, og fører os gennem et landskab af lys og mørke, refleksioner og overflader af både analoge og digitale fotografiske udtryk. Udstillingen præsenterer hermed alternative forslag til, hvad moderne fotografi også kan være i dag.

Ditte Knus Tønnesen skaber en installation specielt til Third Space: I dagene før åbningen omdanner hun galleriet til et mørkekammer, og ved hjælp af flydende fotografisk emulsion fremkalder hun fotografi direkte på vinduesglas og væg. Fotografiet vil således være synligt både ude fra gaden og inde fra galleriet. I processen bliver motivet forvrænget i forhold til den originale fotografiske optagelse på grund af den uensartede grundflade og skæve projicering i rummet. Ditte er optaget af, hvordan vi som mennesker forholder os til naturen - både den storladne vilde natur og den kulturskabte. Når naturen således forenes med galleriets vægge finder vi os selv midt i den kulturskabte natur, og får føjet et nyt perspektiv til vores traditionelle forestilling om fotografiets objektive gengivelse af virkeligheden.

Sara Laub udforsker i sit værk Vacuum det at skabe et motiv. Udgangspunktet er 'ikke-billeder' - fotografiske billeder, der normalt kasseres fx fordi de mangler et klart motiv. Gennem brugen af forskellige digitale effekter skaber hun et nyt motiv ud af de billeder, der ellers skulle have været kasseret. Ved at raffinere effekterne lader hun et billede vokse ud af det oprindelige 'ikke-billede'. Resultatet er en abstrakt, grafisk stærk form.

Myne Søe-Pedersen er fascineret af spejle som et fænomen, dets symbolske betydninger og hvordan det relaterer sig til den fotografiske proces. I hendes nye serie Scannede Spejle, undersøger hun omhyggeligt og nysgerrigt, hvordan spejle og lys forholder sig til hinanden - dog ikke som ventet ved brug af et kamera - men ved hjælp af en scanner. Værkerne viser det samspil, der skabes mellem lyset, refleksioner og varierede overflader, og afslører herigennem en skjult verden. Heri kan den dedikerede betragter genspejle sig og opfatte verdenerne i så forskellige skala som en mikrobakteriekultur, undersøiske landskaber eller måske stjernerne i det uendelige univers.

Miriam Nielsen kombinerer elementer af naturmotiver med interiører i hendes seneste fotografiske collager. Ved at fragmentere og sammenlægge motiverne digitalt skaber hun surreelle motiver, der således forvrænger de oprindelige optagelser af sted, detaljer, atmosfære og rum. I collagerne opsamles fragmenterne i et nyt helstøbt motiv, der betoner en særegen gennemsigtig og alligevel uigennemtrængelig fladhed. Det fotografiske samspil mellem rum, overflader, lys og skygge får nyt liv, og minder os måske om, hvordan vores opfattelse af verden ofte konstrueres og rekonstrueres påny.

Udstillingen er en del af COPENHAGEN PHOTO FESTIVAL.

Skriv kommentar



Kunsthøjskolen på Ærø
Boesner kunstnerartikler
Københavns Kunstskole
Roskide Højskole
Kunstskolen Spektrum
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net