Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Trapholt

Æblehaven 23, 6000 Kolding

MAIL: kunstmuseum@trapholt.dk

TLF: +45 7630 0530

WEB: trapholt.dk

Tirsdag - søndag 10-17, onsdag 10-20


Ikke til salg!

Martin Bigum, Milena Bonifacini, Peter Callesen, Peter Carlsen, Uffe Christoffersen, Benny Dröscher, Marco Evaristti, Jes Fomsgaard, Marianne Grønnow, Gudrun Hasle, Astrid Kruse Jensen, Kirsten Justesen, Eske Kath, Anders Kirkegaard, Ida Kvetny, Malene Landgreen, Peter Martensen, Peter Rössel, Anna Sørensen, Kathrine Ærtebjerg

17.09.2015 - 17.04.2016


Peter Rössel: Ikke til salg!, (Faling Up), Trapholt, 2010, 180x200 cm, Akryl på lærred.

Kirsten Justesen: Ikke til salg!, (Hun), Trapholt, 2015, 40x20x25 cm, Brændt lertøj.

Kirsten Justesen: Ikke til salg!, (Hun), Trapholt, 2015, 40x20x25 cm, Brændt lertøj.

Kirsten Justesen: Ikke til salg!, (Hun), Trapholt, 2015, 40x20x25 cm, Brændt lertøj.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: kke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

Anna Sørensen: Ikke til salg!, (21 malerier fra barndommen), Trapholt, 2015, Variabelt mål, 20 olie på masonit, 1 kridt på spånplade.

PRESSEMEDDELELSE

Trapholt åbner ny udstilling, hvor 20 af Danmarks mest markante, nulevende kunstnere udstiller hver deres private værk, som de ikke vil sælge.

Eske Kaths farvestrålende billede af en japansk malle er tæt kædet sammen med hans kærlighedshistorie til kæresten Oh Land (Nanna Øland). Martin Bigums dystre Oblivion adskiller sig markant fra den malerstil han ellers er kendt for. Peter Carlsen vælger at male en kopi af maleriet Danmark 2009, som han tidligere har solgt.
Astrid Kruses gengivelse af en gravid kvinde blev en så personlig skildring, at den måtte forblive privat. På samme vis kunne Anders Kierkegaard ikke skille sig af med billedet Mikkel kl. 4 om natten, som viser hans 2 årige søn i et alvorligt spastisk anfald. Gudrun Hasle fik tatoveret I have to be perfect (uden stavefejl) på sin arm - på trods af sin stærke ordblindhed. Fælles for alle 20 værker er en personlig tilknytning, som umiddelbart ikke kan aflæses.

Projektet er baseret på interviews med 20 af Danmarks mest interessante kunstnere, som tilsammen repræsenterer et bredt køns- og aldersmæssigt udsnit af nulevende danske kunstnere. Undervejs har Trapholt stillet spørgsmål om det konkrete kunstværk samt om, hvorledes man som kunstner får inspiration, gennemgår sin proces og under normale omstændigheder separerer sig fra den kunst man skaber.

Museumsdirektør på Trapholt, Karen Grøn, har interviewet de 20 kunstnere om, hvorfor de har valgt selv at beholde deres værk. Spørgsmålet er enkelt og bevæggrundene mangfoldige. De afslører motiver bag det at skabe kunst, som ligger ud over det økonomiske forhold at tjene penge. Kan man ved at zoome ind på disse bevæggrunde nærme sig en større forståelse af, hvad der driver kunstnere i deres virke?

Undersøgelserne på Trapholt afslører i særdeleshed tre bevæggrunde til at en kunstner vælger at beholde et bestemt værk for sig selv. Karen Grøn fortæller:

"For det første er faglige eller personlige erindringer knyttet til værket en klar årsag. For det andet kan det også være afgørende, hvis værket repræsenterer et vendepunkt f.eks. ved en faglig ambition eller et helt nyt banebrydende kunstnerisk greb. Sidst kan det være kunstnerens oplevelse af, at værket indeholder et uforløst potentiale, der holder det væk fra salg".

Trapholt har undervejs arbejdet sammen med Patricia Townsend, ph.d. fra Slade School of Fine Art, University College London, som forsker i forholdet mellem kunstner og værk i inspirations-øjeblikket, produktionsprocessen og adskillelsesøjeblikket.

I udstillingskataloget, Ikke til salg, præsenteres både Trapholts og Townsends analyser på tværs af de 20 kunstnere, ligesom hver kunstner perspektiveres med et yderligere værk.

Skriv kommentar



Krabbesholm Højskole
Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
Disturbed Reflektions
Pierre Bonnard - Glyptoteket
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net