Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Martin Asbæk Gallery

Bredgade 23, 1260 København K

MAIL: gallery@martinasbaek.com

TLF: +45 3315 4045

FAX: +45 3313 1610

WEB: martinasbaek.com

Mandag-fredag 11-18 Lørdag 11-16


Human; Nature

Adam Jeppesen, Helen Sear, Katrin Elvarsdottir, Trine Søndergaard, Astrid Kruse Jensen, Nicolai Howalt, Hervé Saint Helier, Elina Brotherus, Ebbe Stub Wittrup, Eva Koch

20.05.2017 - 06.06.2017
FACEBOOKEVENT


PRESSEMEDDELELSE

Martin Asbæk Gallery glæder sig over at kunne præsentere gruppeudstillingen Human; Nature, der vises i forbindelse med Copenhagen Photo Festival 2017. Der kan på udstilling opleves værker af vores kunstnere: Astrid Kruse Jensen (DK), Nicolai Howalt (DK), Ebbe Stub Wittrup (DK), Trine Søndergaard (DK), Elina Brotherus (FI), Helen Sear (UK) og Eva Koch (DK). I udstillingen har vi, ud over galleriets egne kunstnere, inviteret tre nye spændende kunstnere med; Adam Jeppesen (DK), Katrin Elvarsdóttir (IS) og Hervé Saint-Hélier (FR). I denne nye fotoudstilling ønsker Martin Asbæk Gallery at sætte fokus på naturen set igennem det fotografiske medie. Vi vil fremvise værker, der afspejler et kunstneriske blik på, samt fortolkning af naturen i forhold til vores menneskelige sindstilstand. Nogle af de spørgsmål, der opstår i beskuerens møde med værkerne, er, hvordan vi bruger naturen som begreb til at forklare os selv, og hvordan vi samtidig også søger tilflugt i naturen, når byens larm og os bliver for stressende og overvældende. Udstillingen søger ikke at give konkrete svar men søger blot at skabe refleksioner om netop disse spørgsmål.

 

Næst efter mennesket har naturen gennem historien været den vigtigste inspiration for kunstnere. I denne udstilling stilles der skarpt på kunstnernes fortolkninger og brug af den æstetiske magt, naturen besidder. Menneskets forhold til naturen kan tolkes på mange måder, og naturen som begreb er i sig selv næsten lige så komplekst som kunstbegrebet. Mennesket i naturen og naturen i mennesket bliver sat i samme bås og fører beskueren ud på et dybt hav af følelser; glade, triste, dystre, vrede og romantiske. Naturen, og menneskets forhold til denne, har i samfundet i dag stor relevans. Vi har udviklet et samfund med en så stærk tilknytning til teknologien, at vi endnu ikke fuldt ud har lært at forstå, hvordan menneskelige kapaciteter også kan fremhæves med naturens kraft. Vi tromler afsted med fuld fart, og livet i storbyen gør vores forhold til naturen mere og mere distanceret. Vi glemmer ofte at passe på den jord og den natur, der gør det muligt for os at have den tilværelse, vi har. I denne udstilling kan man dog, midt i storbyens kerne, træde ind i et æstetisk univers, hvor det er muligt at opleve naturen gennem vores kunstneres fantastiske fortolkninger heraf og drømme sig væk fra hverdagen og storbyens stress og jag.

 

I Human; Nature vises værker, der alle har sine helt særegne karakterer for anvendelsen af fotografiet, som er printet på en bred variation af medier. Astrid Kruse Jensens værker i stof fra hendes nyeste serie Floating svæver let hen over gulvet. I Ebbe Stub Wittrups After Space Odyssey er selve billedet printet i en monokrom komplimentær farve til et rødt frontglas i en plexiglas kasse, hvor farverne modfaser hinanden, og fotografiet fremstår neutralt gråt i tonerne set igennem det røde frontale glas. Adam Jeppesen har i sine Flatlands værker arbejdet med photogravuere, der portrættere hjemsøgende smukke landskaber fra hans 487 dages rejse mellem nord og sydpolen. Helen Sears forunderlige værker, er fotografier af det franske skovmiljø i efteråret, som hun i hånden med en tablet har optegnet farverige forgreninger, der synes at fortsætte ud i det uendelige, og som står i skarp kontrast til de efterårslignende farver i fotografiet. Elina Brotherus’ selvportrætter i et goldt, ørkenagtigt og lysebrunt landskab står i kontrast til Sears farverige skove. Mens Eva Kochs røde valmuer springer ud i slowmotion igen og igen i en videoinstallation og vækker en nysgerrighed men også en ro i beskueren. Katrín Elvarsdottir har fotograferet faverige trailere med bjergede landskaber i baggrunden. Nicolai Howalt har leget med fotografiet af et ældgammelt og mystisk træ. Hervé Saint-Hélier’s analoge fotografier af naturen og mennesket har et spændende, pudsigt og sjælfyldt udtryk. Trine Søndergaards værker fra Dress of Mourning viser billeder af en kvinde iført traditionelle sørgedragter fra Dragør, Danmark i bakkede sort/hvide landskaber, som efterlader tanker om sorg og død, der på sin vis også forstås som en naturlighed i vores liv, men som er os stadigt uforstående og mystisk.

 

Der er en ensartethed i vores oplevelse, når vi observerer kunstværker, versus når vi observerer naturen. Begge fænomener besidder den samme evne til at åbne en port ind til vores inderste følelser og tanker, som vi ofte ikke kan italesætte selv. Det er os heraf en fornøjelse at invitere ind til en udstilling, der sammensmelter disse to koncepter gennem vores talentfulde kunstneres værker.

Skriv kommentar



Boesner kunstnerartikler
Kunstskolen Spektrum
Roskide Højskole
Kunsthøjskolen på Ærø
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net