Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Gether Contemporary

Flæsketorvet 77-79, 1711 København V


Dissolving Boundaries

Ditte Knus Tønnesen

21.03.2015 - 09.05.2015
FACEBOOKEVENT


Ditte Knus Tønnesen: Dissolving Boundaries (installation view), Gether Contemporary, 2015. Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Dissolving Boundaries (installation view), Gether Contemporary, 2015. Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Almighty, Twice Between Primary, 2015, 122 x 122 / 119 x 103 cm, fotografisk emulsion og lak på bambus.

Ditte Knus Tønnesen: Sections for a Sum, 2015, 79 x 40 / 40 x 29 / 27 x 15 cm, fotografisk emulsion og lak på bambus og rød MDF . Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Cast Shadows, 2015, 199 x 109 x 78 cm, fotografisk emulsion og lak på MDF . Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Recollections, Curvature Retained, 2015, 82 x 91 x 65 cm, fotografisk emulsion og lak på grøn MDF og cement . Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Seperated for a Whole Ninety Degrees, 2015, 122 x 82 / 122 x 50 cm, fotografisk emulsion og lak på bambus og rød MDF . Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Dissolving Boundaries (installation view), Gether Contemporary, 2015. Foto: Ditte Knus Tønnesen.

Ditte Knus Tønnesen: Dissolving Boundaries (installation view), 2015 .

PRESSEMEDDELELSE

Grænsen mellem fotografiet og maleriet opløses i Ditte Knus Tønnesens værker på udstillingen Dissolving Boundaries. Med kameraet som værktøj rejser hun ud og undersøger menneskets manipulation af den nordiske natur. De strukturelle ændringer i landskabet der bliver forårsaget af den konstante søgen efter nye ressourcer opstiller kontrasten mellem det naturlige og det menneskeskabte. 

Dette modsætningsforhold kommer til udtryk i Tønnesens værker, hvor hun ved, at arbejde abstrakt med landskabet løsriver fragmenter fra billedet og dermed distancerer os fra vores forståelse af virkeligheden. Denne oplevelse understøttes af Tønnesens brug af materialer, hvor fotoet bliver anvendt på en måde, der normalt er fremmed for mediet. 

Plader af bambus, poppel, MDF og cement bliver udsat for den flydende fotoemulsion, og sprænger fotografiets rammer, men knytter samtidigt forbindelse til motivets oprindelige stoflighed. Det klassiske landskabsmaleri bliver hermed genfortolket gennem fotografiet og refererer samtidigt til den store nordiske abstrakte malertradition.

Skriv kommentar



Københavns Kunstskole
Kunstskolen Spektrum
Boesner kunstnerartikler
Kunsthøjskolen på Ærø
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net