Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

Gether Contemporary

Flæsketorvet 77-79, 1711 København V


Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube

Asger Dybvad Larsen

03.03.2018 - 31.03.2018
FACEBOOKEVENT


Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

Asger Dybvad Larsen, Gether Contemporary, Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubiks Cube

Asger Dybvad Larsen: Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube (installation view), 2018. Foto: David Stjernholm.

PRESSEMEDDELELSE

I Asger Dybvad Larsens første soloudstilling Dialogues Objectified with Colors in an Unsolvable Rubik's Cube hos Gether Contemporary bliver maleriet som medie og kunsthistorisk objekt taget op til behandling. Udstillingen stiller spørgsmålstegn ved maleriets autonomi og blotlægger kunstnerens arbejde, hvor værker går i forbindelse med hinanden på konkret og historisk vis og skaber nye sammenhænge. 

Over den seneste årrække har Asger Dybvad Larsen haft sit primære fokus på maleriet, dets kunsthistoriske ballast og en undersøgende tilgang til forarbejdning af maleriets traditionelle materialer. I hans værkproduktion finder man således klare referencer til ikoniske kunsthistoriske værker og strømninger. For eksempel arbejder han med akrylafstøbninger af malerbakker, og derved skaber han en direkte formalistisk kobling til Frank Stellas stribede geometriske værker.

Ved brugen af malerbakken som billede skaber han også forbindelse til sin egen praksis i atelieret, hvor hans process bygger på en kontinuerlig produktion og destruktion af værker. Det er en åben process, hvor de værker, som han arbejder på, er i konstant flux. De bliver klippet op og sat sammen på nye måder, de får påført materiale og bliver skilt ad og syet sammen igen. Det kendetegnende ved Asger Dybvad Larsens produktion bliver dermed hans process, hvor det enkelte værk i højere grad bliver et billede på den konstante kunstneriske udveksling og udvikling, snarere end det bliver et værk for sig selv. 

Atelieret fungerer som et arkiv, som han kan bladre frem og tilbage i, og hvor han kan adskille, sammensætte og konstruere nye sammenhænge udfra løsrevne værker, processer og tanker. Men samtidigt er dette arkiv i konstant bevægelse og udvikling, og derfor fremstår de enkelte værker som øjebliksbilleder af den kunstneriske rejse igennem arkivets tider og steder. Han betegner sig selv som; "...magtesløs arkivar for det indadskuende stamtræ, hvis grene jeg konstant knækker af som bevis for at konstruktionen reelt findes".

Asger Dybvad Larsen forholder sig dialektisk til sine værker og til kunsthistorien. Den styrende kunsthistoriske reference for hans virke er minimalismen, hvor man søger at holde subjektet ude af værket. Gennem arbejdet med enkle former og materialer etableres en position, hvor man som beskuer sanser værket istedet for bevidst at aflæse det. Minimalismen fremsætter et værk, som ikke postulerer at være andet end, hvad man ser. Form, struktur og materiale udgør objektet, som fremstår blottet for det ekspressive kunstner-jeg. Det er den umiddelbare fysiske erfaring, som definerer læsningen af værket.

Denne enkelthed i udtryk og sensibilitet i sansningen præger Asger Dybvad Larsens udtryk. Han producerer fysiske værker, som på trods af deres restriktion af den flade, som de virker på, fremstår skulpturelle og interagerer med det rum, som de virker i. Værkerne resonerer i beskuerens krop og foranlediger en sansning af værket, som peger udover den materielle sum af det værk, som vi står overfor.

Asger Dybvad Larsen (f. 1990) bor og arbejder i Århus. I 2017 tog han afgang fra Det Jyske Kunstakademi. Han har udstillet bredt internationalt hos blandt andre Galerie Rolando Anselmi i Berlin og Rom og Geukens & de Vil Gallery i Knokke, Belgien, hvor han også er repræsenteret. Herudover har han udstillet hos Pablo's Birthday i New York, L21, Mallorca, Nordic Contemporary, Paris, Fabbrica Orobia, Milano, Arroniz Gallery, Mexico City, Ernesto Esposito Collection, Napoli, Galeria Boavista, Lissabon, Larm Galleri, København, Rod Barton, London, Brask Collection, Munkeruphus, Gilleleje m.fl. Asger Dybvad Larsen er blandt andet repræsenteret på AROS, Århus og CCA Collection, Andratx, Mallorca. I 2017 modtog han 15. Juni Fondens kunstpris og i 2018 er han blevet tildelt stipendiat fra Lepsien Art Foundation i Düsseldorf. I 2017 udgav forlaget Roulette Rousse bogen SPOR 1 om Asger Dybvad Larsen i samtale med Marie Nipper & Victoria Marie Christensen.

Skriv kommentar



Roskide Højskole
Kunstskolen Spektrum
Kunsthøjskolen på Ærø
Boesner kunstnerartikler
Københavns Kunstskole
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net