Få nyheder, ferniseringer og events hver uge i din mailbox. Tilmeld dig Kopenhagens ugentlige nyhedsmail

extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net

eks-rummet

Prags Boulevard 61, 1. Sal, 2300 København S

Onsdag - Lørdag 14-17


A part of the garden

Christina René

27.10.2018 - 04.11.2018
FACEBOOKEVENT


PRESSEMEDDELELSE

A part of the garden er en udstilling, hvor jeg ikke arbejder med individuelle titler på hvert enkelt værk, men med en overordnet process titel. Alle objekter er skabt i serien a part of the garden og de eksisterer og installeres ikke nødvendigvis samtidigt. Deres sameksistens er afhængig af de arkitektoniske omgivelser, rum og kuratoriske sammenhæng.

A part of the garden tager udgangspunkt i en undersøgelse af objekter, som eksistenser i en påtvunget sammenhæng. Det, at alting er en del af noget andet og at intet eksisterer ensomt fysisk, at være ensom er en psykisk tilstand. Objekterne i installationen er en del af et rum, en historie, har en sammenhæng og en

baggrund. De er lavet af et materiale, har en form og en farve.

Alle disse fysiske aspekter af dem selv, har de ikke haft kontrol over. De er formet ind i en allerede eksisterende virkelighed. jordens form er fast, og jeg er her på jorden. hvilken fysisk situation stiller det mig i.

Haven er som udgangspunkt et kurateret og struktureret fællesskab af mange organismer. De eksisterer eller går til grunde på baggrund af deres sameksistens i haven og deres geografiske omstændigheder. De genkendes på deres fysiske tilstedeværelse. Jeg har arbejdet ud fra arbejdsmetoden Tvangssystemet , der er et system, som udgår fra, at alt der eksisterer det eksisterer, men at identiteters eksistensgrundlag er påvirket af deres kategorisering og sammenhæng; historisk, fysisk, kulturelt, geografisk, natur, arkitektonisk.

Kategoriseringens påvirkning er hverken god eller dårlig, men en tvang og en tilstand man som identitet og form ikke har haft kontrol over. For me it's interesting that we live on earth with so many elements and how grass can be more natural than polyester stuffing. And by being natural, then belonging more to the planet earth, when the fact is, we all live here together.

De formelle procedure , er en process metode skabt af forfatteren Inger Christensen,som jeg inspireres af i mit arbejde. Den forsøger at løsrive objekterne fra det skabende subjekt og give objekterne en egen uafhængig eksistens, før de blev den nuværende udstillingsform;

“Formerne eksisterer i forvejen i verden. Et træ eksisterer i sin træ skikkelse, og derfor kan også mit liv, eller min families liv kunne antage denne skikkelse, men på den måde ikke som en sammenligning, snarere, som en form, der er den samme. Og som kunne være en digtform. Og her skal former ikke betragtes som statiske, men som fortløbende processer, der indimellem tydeliggøres.”

Alle materialer og typer af tekstiler indgår i forskellige objekter og collager i installationen. De tekstile materialer er købt i en hvis mængde og sat sammen på tværs af former og i sammenhæng med andre farver samt materialer. Når mængden af materiale er slut, ophører referencen og en ny reference begynder igennem et nyt materiale, farve eller form. Det samme gælder for de keramiske glaserede objekter.

Objekterne refererer til hinandens eksistens i forskellige formater, former og funktioner. vi er alle født ind i en samtid, en fysisk tilstand vi ikke har haft kontrol over. vi er tvangs født ind i en kulturel, kropslig, visuelle kultur og historie. Det er ikke sikkert at din indre tilstand føler sig i fællesskab med det ydre objektiviserede fællesskab, skabt af tilfældige positioner i sociale strukturer.

Alle disse elementer har ikke nødvendigvis en direkte indflydelse på objekternes velvære eller velbefindende, hvis alle betingelser opfyldes, så disse elementer og livsbetingelser ikke bliver en begrænsning.

MATERIALER : Keramik, glasur, tekstiler, papir, tørrede blomster, lim, akrylmaling, olje

stick, fedtfarve, metal, ris, polyester stuffing, snor, læder, træ, tråd, akryl pigment.

Skriv kommentar



Kunsthøjskolen på Ærø
Krabbesholm Højskole
Københavns Kunstskole
Kunstskolen Spektrum
extremecomicbookmaturevideopornjapanesepornonlinegreengay.netfree-video-fuckinglivecam sexchathardcore-sex-videos.net